نمایشگاه مجازی «روایت انقلاب» افتتاح شد

نمایشگاه مجازی «روایت انقلاب» با آثاری از حضور مردم زنجان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت الله صفاری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نمایشگاه مجازی «روایت انقلاب» با آثاری از حضور مردم زنجان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

 

این نمایشگاه شامل ۲۹ اثر از آقای نعمت‌الله صفاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک    https://hozehonari.ir/tour16/1/ از نمایشگاه دیدن کنند.

 

نعمت الله صفاری، عکاس جوان روزهای ۵۶ و ۵۷ که با کار کردن در یک دوچرخه فروشی پول دوربینی که سال ها آرزوی خرید آن را داشته، تامین و راهی اصفهان می شود تا دستی در ثبت وقایع آن روزها داشته باشد، غافل از اینکه همان علاقه روزهای جوانی این عکاس انقلابی، امروز به یکی از مستندهای مهم و تاثیرگذار از حضور گسترده و باشکوه مردم زنجان در راهپیمایی‌های حمایت از امام راحل (ره) تبدیل شده است.

 

صفاری در سال ۱۳۴۲ در شهر زنجان متولد شده و عکاسی را به‌صورت تجربی فراگرفته است.

 

وی می‌گوید: در چند ماه قبل از پیروزی انقلاب با تهیه دوربین و با حضور در تظاهرات مردمی به ثبت لحظه‌های تاریخی و شور انقلابی مردم زنجان پرداختم.

 

صفاری ادامه داد: برای آموختن عکاسی و کار با دوربین آموزش خاصی ندیده بودم، اما به دلیل علاقه به ثبت رشادت‌های و مبارزه‌های مردم زنجان در جریان پیروزی انقلاب با تهیه دوربین عکاسی تلاش کردم که از این واقعه بزرگ عکاسی کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: با گذشت چند دهه از آن روزها نسبت به این عکس‌ها تعلق‌خاطر خاصی پیدا کرده‌ام.

 

کد خبر 1148231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha