رفتار، گفتار و کردار طلبه باید در راستای قرآن و اهل بیت(ع) باشد

حجت الاسلام رجایی خراسانی گفت: رفتار، گفتار، منش و کردار طلبه باید همیشه هماهنگ و در راستای قرآن و اهل بیت(ع) باشد و این مسئله وقتی که لباس روحانیت می‌پوشد، چند برابر اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد حسین رجایی خراسانی» در آئین عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدرسه تخصصی قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان به جایگاه روحانی و تقدّس لباس روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی طلبه‌ای معمّم می‌شود و لباس روحانیت به تن می‌کند، در واقع تعهداتی برای او ایجاد می‌شود که باید همواره به آن‌ها توجه داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: رفتار، گفتار، منش و کردار طلبه باید همیشه هماهنگ و در راستای قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد و این مسئله وقتی که لباس روحانیت می‌پوشد، چند برابر اهمیت پیدا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: روابط اجتماعی طلبه با خانواده خود، افراد و در جمع‌های مختلف، باید به گونه‌ ای باشد که آن‌ها احساس کنند طرف مقابل شان به معنای واقعی کلمه روحانی و اهل مردم‌داری، ایمان و تقوا است.

 

حجت‌الاسلام رجائی خراسانی ضمن مرور احادیثی درباره منزلت و جایگاه حضرت زهرا‌(سلام‌الله علیها)، بر ضرورت توجه به مقام و جایگاه مادر و زن در خانه و اجتماع تأکید کرد و گفت: نحوه رفتار در مقابل فرزندان، والدین، همسر و سایر نزدیکان قواعد خاص خود را دارد و طلاب باید بیش از عموم جامعه به این قواعد پایبند باشند.

کد خبر 1148393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha