دومین اقامتگاه سنتی شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از افتتاح رسمی دومین اقامتگاه سنتی شهرستان همزمان با میلاد باسعادت امیر المومنین علی(ع) خبر داد.

سید حسین چاکری بادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: دومین اقامتگاه سنتی شهرستان آران و بیدگل به صورت رسمی همزمان با میلاد باسعادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) با حضور دکتر علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی به بهره برداری رسید. 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل افزود: اقامتگاه سنتی هزاردستان در یکی از خانه‌ های تاریخی قاجاری در دل بافت تاریخی آران و بیدگل در محله توی ده واقع شده و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تملک ، مرمت و  بازسازی  شده است.

چاکری ادامه داد: این خانه به‌ صورت گودال باغچه‌ ای با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و مشتمل بر دالان ورودی ، چارتاقی پذیرش ، شامل  ۱۲ اتاق برای پذیرش مسافرین ،فروشگاه صنایع دستی و رستوران است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: اقامتگاه سنتی هزار دستان با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و برای ۱۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

 

وی در پایان یاد آور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به جذب گردشگر کمک می‌کند و در ادامه رونق اشتغال را به همراه خواهد داشت.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1148831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha