تحصیل ۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تحصیل بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

قاسم میری علی آباد امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: هم اکنون بیش از 4 هزار و  600 دانشجو در کارشناسی تا دکترا فوق تخصصی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر در مقاطع کارشناسی، هزار و ۷۷۶ نفر در مقطع دکتر عمومی و سایر دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی ( ارشد - تخصص - فلوشیپ و دکتری تخصصی و پژوهشی ) مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مهمترین رشته های تحصیلی دانشگاه را شامل 11 رشته تخصصی پزشکی شامل داخلی، جراحی، بیهوشی، کودکان، زنان و زایمان، بیماری های عفونی و گرمسیری، رادیولوژی، چشم‌پزشکی، روانپزشکی، طب اورژانس و قلب و عروق، 1 رشته فوق تخصصی در بیماریهای شبکیه و 4 رشته تخصصی در دندان پزشکی شامل جراحی فک و صورت، اندودانتیکس، بیماری های دهان و تشخیص و پروتز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 402 عضو هیئت علمی دارد گفت: نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی در این دانشگاه معادل 10 و تقریباً معادل متوسط کشوری است

میر علی آباد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 750 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند گفت: باید در راستای رشد و بالندگی دانشجویان اقدام شود که  توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی و منابع انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کد خبر 1148974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha