عدم آنتن دهی تلفن همراه در جاده های اصلی و شریانی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی از عدم آنتن دهی تلفن همراه در جاده های اصلی و شریانی خراسان جنوبی گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز (۳۰ بهمن) در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و سوانح استان گریزی به آمار اداره کل ارتباطات و فناوری استان مبنی بر پوشش و آنتن دهی 95 درصدی راههای استان زد و اظهار کرد: در سفرهای اخیر در جاده های اصلی و شریانی متأسفانه آنتن دهی تلفن با مشکل مواجه بود.

 

«علیرضا عباس زاده» با بیان اینکه تعریف وزارت ارتباطات و فناوری از جاده های اصلی چیست، خواستار شفاف سازی این مهم شد و بر اساس مصوبات جلسه قبل گفت: مقرر شده مقاطع فاقد آنتن دهی تلفن همراه در 57 نقطه در استان بر اساس اولویت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

وی تأکید کرد: در شرایط بحرانی، برف و باران و... متأسفانه برخیرجاده های اصلی فاقد آنتن دهی هستند  که نبود آنتن دهی دستگاههای خدمات رسان را با مشکل مواجه می کند.

 

وی خواستار افزایش پوشش جاده ای و بررسی 57 نقطه اعلام شده شد و گفت: پس از بررسی در صورت نیاز به تأمین اعتبار این مهم در شورای برنامه ریزی مطرح می شود؛ باید با ورود کارشناسی این تعداد نقاط شناسایی شده به حداقل ممکن برسد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم با بیان اینکه بر اساس استاندارد ملی وزارت ارتباطات ارائه آمار پوشش دهی 95 درصدی با قید شرط است، افزود: 90 درصد وزارت ارتباطات خصوصی و 10 درصد آن حاکمیتی است و اپراتورها برای ارائه خدمات وظایفی دارند.

 

«مصطفی بهی» یادآور شد: بر اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 95 درصد جاده های اصلی و بین دو فرمانداری دارای پوشش و آنتن دهی مناسب هستند و 86 درصد راهای فرعی، اصلی نوع دو، ریلی نیز از پوشش قابل قبولی برخوردارند.

 

وی از چالش های عمده در توسعه ارتباطات روستایی به وسعت استان و تراکم پایین جمعیتی اشاره کرد و گفت: در استان چهار هزار و 800 کیلومتر جاده داریم که در بخش عمده مشکل تأمین برق وجود دارد.

 

وی از اجرا و جانمایی سایت ها در جاده های غیر اصلی خبر داد و افزود: رشد پوشش دهی در جاده های روستایی و غیر اصلی از دو سال گذشته تاکنون 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه منکر وجود نقاط فاقد پوشش در استان نیستیم، گفت: در حال پیگیری جانمایی سایت ها در برخی نقاط مانند جاده ماهیرود، محور نهبندان-کرمان، سه قلعه - سرایان و... هستیم.

 

بهی با اشاره به این مهم که در برخی نقاط جاده های اصلی و شریانی، نقاط کور وجود دارد، یادآور شد: 20 تا 25 کیلومتر در سه راه جعفرانی فاقد پوشش دهی است که که با توجه به نبود زیر ساختها برای تأمین برق نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی از مشکلات پیش رو به نبود امنیت اشاره کرد و گفت: هزینه نصب سایت 3 تا 4 میلیارد تومان است که برخی مواقع شاهد تخریب فنس ها، کولر و... در سایت ها هستیم.

 

یکی از دستور کارهای جلسه طرح دوربرگردان محور طبس-یزد و تقاطع راه آهن طبس بود  که مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه در سه راهی جعفرانی زیر ساخت های آب، برق وجود ندارد، گفت: راهدارخانه و پایگاه اورژانس در این محل حضور دارد اما دیگر دستگاههای امدادی پای کار نمی آیند.

 

به گفته «اسدالله جلال زاده» یا باید برق موجود تقویت شده یا زیرساخت برق در این منطقه برای جذب سرمایه گذار و حضور دیگر دستگاهای خدمات رسان فراهم شود.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه طبس مشکلات جدی در پوشش جاده ها دارد، گفت: در حال حاضر چهار پایگاه در سه راهی جعفرانی، آب انبار شماره 8 و... دایر است و مجوز دو پایگاه دیگر برای طبس گرفته شده است.

 

«دکتر سید محمد رضا حسینی» با توجه به نبود زیرساخت ها، آب و برق مورد نیاز پایگاهها با تانکر و موتور برق تأمین می شود و با وجود عدم آنتن دهی جاده ها نمی توان از اینترنت برای شناسایی موقعیت تصادف و سانحه بهره برد.

 

وی به آیین نامه ایمنی راهها مبنی بر ارائه خدمات اورژانسی در مجتمع های خدماتی بین راه اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود این مجتمع ها در برخی نقاط استان نمی توان پوشش فوریت های جاده ای را معطل سرمایه گذار کرد.

 

 معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این خصوص خواستار برگزاری جلسه، تشکیل کمیته کارشناسی با حضور ادارات مربوطه ستاد بحران، کمیسیون ایمنی راهها و... شد و گفت: باید طرح ها پس از بررسی و تصویب به صورت اولویت و مرحله به مرحله اجرا شود.

 

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به وجود نقاط حادثه خیز جاده های استان اشاره کرد و گفت: در سال 95  بر اساس اقدامات انجام شده 31 نقطه حادثه خیز مصوب شد و اعتبار ملی گرفت که بر اساس تأمین اعتبار از این تعداد 13 مورد انجام و 5 مورد در دست اقدام است.

 

«اسدالله جلال زاده» با اشاره به این مهم که دیگر آبنما در جاده ها احداث نمی شود، لیست آبنماهای استان در اولویت تبدیل به پل در راههای اصلی را 228 مورد، راههای فرعی 482 مورد و راههای روستاییرا هزار و 521 مورد اعلام کرد.

 

 معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یکی از وظایف کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان را شناسایی نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: استانداردسازی نقاط حادثه‌خیز باید به‌صورت کارشناسی شده به نتیجه برسد و همه تلاش دستگاه‌های متولی بر ارتقای ایمنی جاده‌ای متمرکز شود.

 

عباس زاده افزود: طبق آمار ارایه شده فقط در بخش راه‌های اصلی استان 228 آبنما وجود دارد که به طور میانگین پنج میلیارد تومان برای هر کدام در مجموع حدود هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که باید براساس برنامه‌ مدون و زمان‌بندی پیگیری و اقدام شود.

 

در ادامه طرح اصلاحیه دوربرگردان طبس – یزد تقاطع راه آهن، امامزاده مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر و راهکارهایی مانند احداث زیر گذر، روگذر، میدان و... برآورد هزینه ها  مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در این زمینه گفت: مهمترین بحث در این راستا تسهیل و دسترسی آسان پرسنل و راه آهن به شهر است که اجرای زیر گذر، روگذر و... توجیه اقتصادی ندارد.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه احداث میدان در راههای اصلی و شریانی ممنوع است، گفت: احداث میدان به عنوان یکی از راهکارها دو بار در شورای ترافیک رد شده است.

 

«اسدالله جلال زاده» با بیان اینکه هر کس خلاف کرده نباید ماهم خلاف کنیم، افزود: هزینه اضافی کردن بهتر از ایجاد و افزایش نقاط حادثه خیز است.

 

 معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم پس از بحث و تبادل نظر گفت: این طرح اولویت بحث ندارد و در حال حاضر از دور برگردان احداث شده استفاده شود.

 

عباس زاده با بیان اینکه این نقطه جزو نقاط دارای اولویت نیست، افزود: این طرح در حال حاضر از دستور کار خارج می شود چراکه ارائه طرح در حال حاضر و اجرای آن در سنوات بعد نیاز به بازنگری طرح دارد.

 

 

کد خبر 1149568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha