گردشگری تعالی بخش در استان ایجاد می شود/ یادمان های استان ایلام ظرفیت اعزام ۱۱ هزار دانش آموز را دارند

سردار شاکرمی با بیان اینکه ترکیب راهیان نور و گردشگری به عنوان گردشگری تعالی بخش در استان ایجاد می شود، گفت: در حوزه راهیان نور دانش آموزی استعداد اعزام ۱۱ هزار نفر به مناطق عملیاتی استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع ) استان ایلام، شامگاه(۳۰ بهمن) در در نشست ستاد پشتیبانی از راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: ماه مبارک رجب فرصتی مناسب برای دست یازیدن به معرفت و کسب فیض از درگاه الهی  است.

 

سردار« جمال شاکرمی» ابراز کرد: این جلسه  می تواند نقطه عطفی در امر کاروان های راهیان نور  به عنوان یک بستر فرهنگی برای عمق بخشی به ارزش های حاکم در نظام و انقلاب اسلامی باشد.

 


وی تصریح کرد: ظرفیت صدا و سیما در این زمینه بسیار مهم است که بهترین بستر برای نشر فرهنگ کاروان های راهیان نور است که داشته ها و ظرفیت های استان را مطرح کرده و پای کار باشد و در این زمینه تولیدات فاخری داشته باشد.

 


سردار شاکرمی با بیان اینکه زیرساخت های یادمان ها بسیار مهم است که زیارتگاه اقشار مختلف مردم در شهرها هستند، گفت: با کمال تأسف یادمان های استان بدترین زیرساخت ها را دارند، در حالی که عظیم ترین گنجینه معنوی استان به شمار می روند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع ) استان ایلام  با تقدیر از نگاه رییس جمهور که در سفر به استان اولین نقطه حضور خود را یادمان قلاویزان انتخاب کردند، ابراز کرد: در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان، حدود چهار میلیارد تومان برای یادمان های استان، در نظر گرفته شده است که بخشی از این مبلغ جذب شده و  لازم است که یادمان منطقه شرهانی برای سال های آتی به عنوان نماد دوران دفاع مقدس در استان توسعه و تجهیز شود.

 

وی گفت:  حسینیه چهارصد متری در منطقه قلاویزان در سال گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان افتتاح شده است که برای تجهیز نیازمند اعتبار است.

 

سردار شاکرمی بیان کرد: انتظار می رود که فرمانداران دهلران، مهران و ایلام اهتمام ویژه ای در زمینه اختصاص ردیف اعتباری به یادمان های دوران دفاع مقدس در این سه شهرستان داشته باشند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع ) استان ایلام افزود: یادمان ها برعهده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که در شهر چوار این یادمان، برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است و لازم است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

وی بیان کرد:  یادمان ها و اردوهای راهیان نور بهترین  ظرفیت برای اربعین حسینی نیز به شمار می روند،  تا اربعین سال آینده نیز تلاش می شود دو هزار متر زمین برای سال آینده برای استقرار اتوبوس ها آماده سازی شود.

 

سردار شاکرمی یادآور شد: استعداد استقرار و اسکان هزار نفر در اردوگاه های راهیان نور در سطح مناطق عملیاتی و یادمان های دوران دفاع مقدس استان  وجود دارد.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع ) استان ایلام  خاطرنشان کرد: در حوزه دانش آموزی نیز استعداد اعزام ۱۱ هزار نفر به مناطق عملیاتی استان وجود دارد که با توجه به شرایط کرونایی این امر در بستر سامانه شاد انجام می شود و در این راستا ظرفیت بازدید مجازی از مناطق راهیان نور استان تا ۲۰ هزار نفر افزایش می یابد.

کد خبر 1149674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha