ارایه خدمات مشاوره حقوقی رایگان از سوی کانون وکلای دادگستری

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مشاوره تلفنی کانون کاملا رایگان و با شماره‌ تماس آن ۳۵۵۴۲۳۱۳ برقرار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسن پاشازاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری به صورت مدرن در سال ۱۳۳۱ براساس لایحه‌ای که مرحوم دکتر محمد مصدق طبق تفویض اختیاری که از سوی مجلس شورای ملی وقت داشت، تصویب شد.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یکی از پارامترهای مقبولیت نظام قضایی کشور عادلانه‌ و قانونی بودن نظام دادرسی و دسترسی به وکیل مدافع مستقل از پایه‌های نظام دادرسی است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۶، قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تصویب شد و متقاضیان طبق آزمونی که در نظر گرفته شده بود، پذیرش می‌شدند. 

وی افزود: فارغ‌التحصیلان از هر دانشگاهی که مدرک دارند باید در آزمون استانداردی که سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می‌کند، شرکت کنند و بعد از پذیرش و گذراندن دوره‌ی کارآموزی پروانه به آنها تعلق بگیرد.

پاشازاده ادامه داد: هر کارآموز باید ۱۸ ماه آموزش ببیند و سپس وارد وکالت شود، اما متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند که کانون، دفترچه‌ای نوشته و به وکیل می‌دهد، حتی نماینده مجلس ما نیز می‌گوید، پروانه بدهید و او به مرور یاد می‌گیرد اما این جفا در حق موکیل است.

وی با بیان این‌که بیش از ۲۴۰۰ وکیل دادگستری در استان داریم که در تمامی شهرهای استان مشغول هستند، افزود: کمترین نارضایتی و تخلفات از کانون وکلای آذربایجان شرقی بوده و در تمامی شاخص‌ها همواره بعد از کانون مرکز، رتبه‌های دوم و سوم را در کشور به خود اختصاص می‌دهد.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: کانون وکلا به عنوان یک نهاد صنفی هیچ هزینه ای از دولت دریافت نمی کند، وقتی نهاد صنفی می‌تواند روی پای خود بایستد چرا باید در بودجه‌ کل کشور، بودجه‌ای را برای قوه قضاییه مشخص کنیم تا مرکز وکلای قوه قضاییه را تشکیل دهد، حتی زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که می‌خواهند، کانون وکلا را بعد از ۷۰ سال به این مرکز ادغام کنند تا زیرنظر قوه قضاییه باشد.

وی با تأکید بر این‌که  باید وکیل خانواده در جامعه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: قراردادی که وکیل می‌نویسد چندان زیاد نیست؛ به‌عنوان نمونه افراد در قرارداد ازدواج، ۱۲ شرط را امضا می‌کنند اما به هیچکدام توجهی نمی‌کنند و وقتی کار آنها به دادگستری می‌رسد، متوجه می‌شوند، هیچ یک از این موارد را مطالعه نکرده‌اند.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: باید در قراردادهای مهم خود از وکیل و مشاور کمک بخواهیم و نهاد وکالت را در بطن جامعه ببریم، کانون وکلا با تمام توان و کمترین هزینه به دنبال خدمت به مردم است و اگر در ابتدای کار و به موقع به وکیل مراجعه کنیم، هزینه‌ها زیاد نخواهند بود و دیگر به دادگستری نیاز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر کسی بی‌بضاعت بوده و حق نیز با او باشد، وکیل رایگان در اختیار او قرار می‌دهیم، افزود: کانون وکلای آذربایجان شرقی مشاوره‌ حقوقی آنلاین ۲۴ ساعته دارد و به صورت زنده با مردم تماس داشته و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کند که روزانه حداقل ۵۰ نفر به صورت حضوری مراجعه می‌کنند و هزینه‌ آن رایگان بوده و تنها مبلغ ناچیزی برای تشکیل پرونده گرفته می‌شود اما مشاوره تلفنی ما کاملا رایگان است و شماره‌ تماس آن ۳۵۵۴۲۳۱۳ می‌باشد.

پاشازاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد که در آن وکیل جایی نداشته باشد و کانون وکلا با تمام قدرت، قدم در میدان گذاشته و با استفاده از تجربه‌ تمامی پیشکسوتان و با دارا بودن بالغ بر ۱۵ کمیسیون، خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر 1149992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha