نخستین مسابقه قرآنی «سید الماء»  در بابل

مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس عباسی از آغاز مسابقه حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن به نام «سید الماء» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دکتر احمد الشیخ، رئیس مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس عباسی گفت: ما به دنبال توسعه همه توانایی های قرآنی در سراسر عراق صرف نظر از وابستگی نهادها هستیم. نخستین مسابقه قرآنی تلاوت، حفظ و تفسیر«سید الماء» به همت شعبه موسسه قرآن کریم در استان بابل آغاز شده است.

 

الشیخ افزود: خدا را شاکریم که در این شرایط سخت با آگاهی نسبت به خطرات ایستاده ایم و جان های طاهر و ذهن های پاک را برمی انگیریم تا برای تقویت دین حنیف و تحکیم شریعت اسلام و روش صحیح فعالیت کنیم.

 

وی تاکید کرد: مجموعه قرآنی ما با تشکیلات و موسسات و مراکز و شعب خود در استان به ویژه شعبه بابل و حلّه و با همه توان برای آگاه سازی تلاش می کند. این آکاه سازی برای کسب برتری در حوزه مورد توجه و تحقیق و پژوهش نیست، بلکه این آکاهی برای مقابله با انحراف بزرگ و حجم مسئولیت خواهد بود. این انحرافات انسان و جامعه در عرصه های مختلف فکری، اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و دینی مبتلا می کند.

 

رئیس مجتمع قرآن کریم گفت: در شعبه قرآن کریم در بابل این شور و شوق را احساس کردن، زیرا چراغ روشنب در برابر ظلمت و نشانه امید در راه جهاد در راه خدا و کتاب الهی است. ما امروز برای فعالیت مبارک قرآنی سید الماء گردهم جمع شدیم. دانشجویان این موسسه قرآنی در سه رشته تلاوت، حفظ و تفسیر رقابت می کنند.

 

الشیخ گفت: این مسابقه در چارجوب برنامه 2020 میلادی این موسسه است که با هدف توسعه توانایی ها و استعدادهای قرآنی در این شعبه انجام می شود. در زمانی که باید برای ایجاد خطوط دفاعی مستحکم ضد نفوذ، انحلال و فساد که در حال حاضر در لایه های جامعه وجود دارد،فعالیت کرد.

 

وی ادامه داد: این مسابقه به همت مجموعه مدارس العمید برگزار می شود. این مسئله نشان می دهد که بر ضرورت همکاری با از طریق بازگشایی درهای مدارس شان یقین کردند.

رئیس این مجتمع قرآنی گفت: این مسابقه نخستین مسابقه است و آخرین نخواهد بود. مسابقات دیگری نیز در سطح موسسات و نهادهای عراق به ویژه این استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1150362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha