تشدید نظارت بر خانه‌های استیجاری غیرمجاز  بانه در ایام پایانی سال و نوروز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، از تشدید بازدیدهای نظارتی و برخورد قاطع با فعالیت خانه‌مسافرهای غیر مجاز در ایام پایانی سال و نوروز در این شهرستان خبر داد.

سعداله رحیمی‌خواە رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در راستای مصوبات و تمهیدات لازم پیش از فرارسیدن ایام تطیلات نوروز، طرح ساماندهی منازل استیجاری با همکاری شرکت متولی در شهرستان بانه آغاز شد.

 

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز پیش‌ِرو، شاهد افزایش مسافر و گردشگر به این شهرستان باشیم.

 

 

وی عنوان کرد: بر این اساس باید ضمن ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی، در راستای حفظ امنیت و سلامت گردشگران ورودی به این شهرستان اقدامات لازم انجام شود.

 

 

رحیمی‌خواه افزود: متقاضیان طرح خانه‌مسافر می‌توانند در اسرع وقت درخواست و مدارک خود را تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه نمایند تا مراحل قانونی صدور مجوز انجام و در صورت تایید از طریق شرکت متولی، به صورت قانونی فعالیت خود را ادامه دهند.

 

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، یادآور شد: ساماندهی خانه مسافرها امنیت حضور مسافران در شهر را افزایش و رشد و رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را به دنبال دارد.

 

 

وی بیان کرد: با توجه به مصوبات کمیته امنیت گردشگران، با افرادی که خارج از چهار چوب قانونی در منازل شخصی خود اقدام به اسکان و پذیرش مسافر نمایند برخورد قاطع و برابر قانون نظارت بر اماکن و تاسیسات گردشگری به مراجع قضایی و انتظامی معرفی خواهند شد.

 

 

رحیمی‌خواه گفت: امیدواریم تا فرا رسیدن ایام پیک سفر‌های نوروزی شاهد سامان‌دهی مناسبی از واحد‌های اقامتی خانه‌مسافر در سطح شهرستان باشیم.

کد خبر 1150800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha