حل و فصل اختلاف طایفه ای منجر به قتل در زاهدان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ستاد ملی صبر و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان، اختلاف طایفه ای منجر به قتل به سازش ختم شد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: بر اثر وقوع یک فقره قتل ناشی از نزاع و درگیری بین دو نفر در سال 94 اختلاف بین دو طایفه شدت گرفته بود.

وی افزود: پس از رسیدگی پرونده  و صدور رای قصاص پرونده از شعبه دوم اجرای احکام کیفری به شورای حل اختلاف شماره 27 زاهدان برای ایجاد صلح و سازش ارجاع شد.

بندانی ادامه داد: به محض ارجاع پرونده اعضای شورای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت ستاد ملی صبر، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان و افراد تاثیر گذار تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش بین دو طایفه آغاز کردند.

وی گفت: جلسات و نشست های زیادی بین بزرگان و طرفین پرونده برگزار شد که در نتیجه در آخرین جلسه که دوم اسفند ماه برنامه ریزی شد بزرگان دو طایفه شرکت کردند و مادر  مقتول از حق قصاص خود گذشت و اعلام رضایت نموده و خواستار مختومه شدن پرونده در مراجع قضایی شده و اعلام کردند در این پرونده هیچ گونه شکایتی از همدیگر ندارند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در ادامه از تلاش بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان قدردانی کرد.

کد خبر 1150851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha