کارگروه مشترک اقتصادی بین دو استان ایلام و واسط عراق ایجاد شود

بهرام نیا با بیان اینکه توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است، گفت: تبادلات و مراودات بین دو استان ایلام و استان واسط عراق منجر به توسعه و پیشرفت هر دو استان در آینده ای نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۵ اسفند) در نشست مشترک بین استاندار ایلام و استاندار واسط کشور عراق، اظهار کرد: این سفر را در این ماه مبارک، میمون و نقطه عطفی برای پیشرفت اقتصاد دو استان  بزرگ ایلام و واسط عراق می دانم.

 

«حسن بهرام نیا» با بیان اینکه مردم دو کشور جمهوری عراق و ایران قرن ها در  کنار هم زندگی کرده اند، افزود: تا قبل از حاکمیت رژیم بعث، مراودات تجاری و زیارتی در بین دو کشور ایران و عراق وجود داشته است.

 

وی بیان کرد: اگر چه در زمان حاکمیت بعث این مراودات به حداقل رسید و اما بعد از سقوط رژیم بعث این مراودات به ویژه در حوزه اقتصادی و زیارتی به اوج خود رسیده است.

 

استاندار ایلام یادآور شد: نیروهای مردمی هر دو کشور با حضور و بروز داعش در مقابل این گروه تروریستی ایستادند که اوج این ایستادگی و نزدیکی مردم ایران و عراق شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده که به دست استکبار و حامیان داعش به فیض شهادت نایل آمدند.

 

بهرام نیا بیان کرد: مردم استان واسط عراق و  استان ایلام از دیرباز قرابت های فامیلی و خانوادگی داشته اند و هم اکنون یش از ۶۵ درصد ترد زوار به عتبات عالیات از مرز مهران صورت می گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه نقش استاندار واسط در حوزه های مختلف به ویژه بخش امنیتی برجسته بوده است که بابت این مهم قدردانی می کنیم، گفت:  توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است، با توجه به ظرفیت های دو استان و وجود بیکاری و فقر در دو سوی مرز نیاز مبرمی به ارتباطات ییشتر بین دو استان است.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: در مرز شهابی و جنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ کنند و نسبت به زیرساخت های بازارچه مذبور اقدام کند، چراکه با ایجاد بازارچه موقت می توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

 

بهرام نیا یادآور شد: ایام اربعین سال  آینده با ایام سال گرم مصادف است که پیشنهاد می شود که استان واسط نسبت به درختکاری در حوزه مرز اقدام کنند که در این راستا نیز استان ایلام در امر تامین نهال برای کاشت در دو سوی مرز اقدام خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه ا سال آینده در ایام اربعین حسینی پیش بینی می شود بیش از ۴ میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند، افزود: انتظار می رود که در پایانه مرزی مهران، تسهیلات و اقدامات لازم در راستای تردد آسان زوار اربعین مساعدت های لازم انجام شود.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه خروجی این جلسه عایداتی دارد که مستقیم برای توسعه و پیشرفت دو استان موثر خواهد بود، گفت: ایلام از نظر ظرفیت بالقوه مولد پروتئینی و لبنی و میوه جات.. و سرشار است و بیشتر شما چه نیازی دارید که ما تامین کنیم.

 

بهرام نیا خاطرنشان کرد: امروز هم به میمنت ماه مبارک هفته درختکاری دو‌نهال توسط دو استاندار به منظور ایجاد فضای سبز در دو سوی استان کاشته می شود.

 

کد خبر 1151343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha