آبفا در تامين كيفيت آب بندرعباس موفق عمل كرده است

دوستی كيفيت آب شرب بندرعباس را نسبت به چند كلان شهر كشور مطلوب ارزيابي كرد و گفت: آبفا در تامين كيفيت آب بندرعباس موفق عمل كرده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدي دوستي » در بازديد از روند تصفيه و بخش هاي مختلف تصفيه خانه آب شهر بندرعباس، كيفيت آب شرب اين شهر را نسبت به چند كلان شهر كشور مطلوب ارزيابي كرد.

 

وی با اشاره به برخي مشكلات حوزه آب، تاكيد كرد، باتوجه به اينكه 80 درصد مشتركان از آب شرب شهري استفاده مي كنند مويد آن است كه آبفا در بخش تامين كيفيت آب شهر بندرعباس موفق عمل كرده است.

 

استاندار هرمزگان، همچنين با اشاره به اقدامات آبفا در بخش فاضلاب، بر اجراي طرح جامع فاضلاب در شهرستان ميناب و استفاده از ظرفيت پساب توليدي تصفيه خانه هاي استان در بخش آبياري فضاي سبز و كشاورزي تاكيد كرد.

 

« امين قصمي »، مديرعامل آبفا هرمزگان با تاكيد بر كيفيت مطلوب آب شرب بندرعباس، يادآور شد؛‌ در حال حاضر 45 درصد آب اين شهر از آب شيرين كن يكصد هزار مترمكعبي تامين مي شود كه تا حد زيادي بر كيفيت آب شهر موثر بوده و به دليل داشتن ميزان كلسيم استاندارد، از كيفيت مطلوبي برخوردار است.

 

قصمي همچنين در بازديد استاندار از بخش ديزل ژنراتور تصفيه خانه، گفت: اين بخش شامل  دو دستگاه ديزل ژنراتور با ظرفیت 4/4 مگاوات است كه از مهمترين بخش هاي اين  تصفيه خانه بوده و با هدف تامین برق اضطراری مرحله اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس  و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

 

وي در تشريح واحد شناسایی جلبک و سموم تصفيه خانه نيز گفت:  سامانه پیشرفته پایش و شناسایی جلبک ها و سموم به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته در تصفیه خانه آب بندرعباس مي باشد كه در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل اجرا شده است.

 

وی تصريح كرد: اقدامات دیگری در راستای بازسازی و نوسازی مخازن، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه آب بندرعباس اجرا شده که ایمنی و پایداری این مجموعه را افزایش داده است.

 

به گفته مديرعامل آبفا استان، بر اساس ارزیابی های انجام شده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آبفا موفق به کسب بالاترین رتبه در ارزیابی عملکرد تصفیه خانه آب بندرعباس شده است.

 

 قصمي گفت: آبفا در اين بخش به دلیل نحوه بهره برداری از بخش های مختلف تصفیه خانه، استفاده از دانش روز پرسنل تصفیه خانه، پایبندی و بکارگیری دستورالعمل های ابلاغی موفق به کسب گواهی نامه عملکرد با رتبه عالی شده است.

 

گفتني است، استاندار هرمزگان از ديگر بخش هاي تصفيه خانه آب يندرعباس شامل، ايستگاه پمپاژ فاز 2 ،‌فيلتراسيون فاز 2 و بخش توليد ازن سنجي نيز بازديد كرد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1151544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha