تحقق جهاد تبیین نیازمند مدیر جهادی جوان و وفادار به ارزش های انقلاب است

قاسمی گفت: اتکا بر عزم ملی، مفهوم انقلابی ‌گری است و تحقق جهاد تبیین، نیازمند مدیر جهادی جوان و وفادار به مکتب و ارزش های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سپهر قاسمی»، امروز (شنبه 7 اسفند) در جلسه اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: اتکا بر عزم ملی، مفهوم انقلابی ‌گری است و تحقق جهاد تبیین، نیازمند مدیر جهادی جوان و وفادار به مکتب و ارزش های انقلاب است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس افزود: خسته ‌نشدن در برابر سختی ‌ها و موانع از خاصیت های اقدامات جهادی است و نیازمند عظمی راسخ و حرکت بر مبنای استدلال و برهان است.

وی اضافه کرد: نشان دادن ایمان، عمل صالح، جهاد در میدان سخت، نیمه ‌سخت و نرم و بصیرت که در میدان عمل از ضروریات اقدامات جهادی است.

قاسمی با اشاره به جهاد در عرصه تبیین نیز بیان کرد: تحقق جهاد تبیین به مدیر جهادی نیاز دارد و جوانان، مهمترین مدیران جهادی هستند و می ‌توانند موجب بازسازی در ارزش ‌ها شوند.

وی اضافه کرد: این بازسازی ها نباید سبب تغییر در هویت‌ ها شود و مدیران در عین نوآوری باید به مکتب خود نیز وفادار باشند و تاریخ ‌نگاری و ثبت وقایع تاریخی از اولویت‌ های مهم جهاد تبیین است.

قاسمی تاکید کرد: اگر تاریخ‌ نگاری در جامعه به عادت تبدیل شود، بسیاری از ابهامات مردم به ‌ویژه جوانان برطرف می ‌شود و هویت ‌سازی شکل می ‌گیرد.

وی ادامه داد: از راه‌ های تحریف تبیین، دستکاری در تاریخ‌ است و تحریف تاریخ از حربه‌ های دشمنان است و دشمن برای این کار رسانه، سلبریتی ها و ... استفاده می کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس تاکید کرد: از اولویت‌ های جهاد تبیین به انقلابی‌ گری اشاره کرد و انقلابی ‌گریبه معنای اتکا به عزم ملی با هدف محرومیت ‌زدایی، اعتقاد به استقلال و لزوم خودکفایی و ولایت‌ محوری، توجه به ریزش‌ ها و رویش‌ های انقلاب، توجه به اصل بسیار مهم اعتقاد به نظام و وفاداری به ارزش ‌های انقلابی است.

وی افزود: جهاد تبیین، قشر نخبگان و عوام و قشر عمده جامعه که شامل جامعه هدف بیشتری است را در بر می گیرد و تبیین برای این 2 گروه با یکدیگر فرق دارد.

قاسمی تصریح کرد: تبیین قشر نخبه باید علمی ‌تر و بر اساس دلایل و مستند باشد اما تبیین قشر عام باید تبلیغ، حماسه، ادبیات، هنر و سینما را در خود بگنجاند.

کد خبر 1151653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha