پیکر آیت‌الله سید محمدتقی حکیم، در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) آرام گرفت

حجت‌الاسلام پشتکوهی گفت: پیکر آیت‌الله سید محمدتقی حکیم، امروز در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تشییع و تدفین شد و مراسم ترحیم امام جماعت مسجد حصاربوعلی، امشب با سخنرانی حجت الاسلام عالی در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «امیر پشتکوهی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت‌الله سید محمدتقی حکیم از معمرین تهران و به دلیل پشتوانه علمی جزو نوادر ائمه جماعات مساجد بودند، اظهار کرد: پیکر این عالم ربانی که پنجم اسفندماه درگذشت، امروز از ساعت 14 از مقابل منزل ایشان واقع در تهران، خیابان نیاوران، خیابان مهماندوست، نبش کوچه بهشت به سمت حسینیه حصاربوعلی تشییع شد و از آنجا نیز به آستان مقدس امامزاده صالح (ع) انتقال یافت.

 

منبری مسجد حصار بوعلی تهران و خطیب دینی افزود: آیت الله سید علی اصغر هاشمی علیا، امام جماعت و تولیت مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر تهران، بر پیکر مرحوم آقای حکیم در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) نماز اقامه کرد.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آقای حکیم دو قبر، یکی برای خودشان و دیگری برای همسرشان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) خریداری کرده بود و بنا بر وصیت شان، در این بقعه متبرکه به خاک سپرده می شود.

 

پشتکوهی اضافه کرد: مراسم ترحیم و شام غریبان مرحوم آقای حکیم، امشب (شنبه، هفتم اسنفدماه) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمی مسعود عالی و مداحی محمد حسین پویانفر در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سید محمدتقی حکیم استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران، روز پنجشنبه، پنجم اسفندماه، بر اثر کهولت در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

 

کد خبر 1151719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha