خود‌کم‌بینی علمای دینی جفا در حق پیامبر اعظم(ص) است

حجت الاسلام مشرفی گفت: خودکم بینی علمای دین با این عظمت و اعجازی که اسلام برای ما در کشور و بعد از انقلاب رقم زده است جفای در حق پیامبر اعظم(ص) خواهد بود و قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز (۹ اسفند) در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و تشیع با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر دستیابی به قله های معنویت و عدالت و آنچه که اسلام برای ما خواسته است مشکلات و سختی وجود دارد و برخلاف «وَأَنتُمُ الأَعلَونَ» که فرمودند اگر بنا باشد که این خود کم‌بینی و کوچک انگاری این عظمت و اعجازی که اسلام برای ما در این کشور و بعد از انقلاب رقم زده است بر زبان عالم دین جاری شود به نظرم جفای در حق پیامبر اعظم(ص) خواهد بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابل دشمنان و حرکت در مسیر اسلام، گفت: همه علمای دین در بحث جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

«مولوی غلام حیدر فاروقی» امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در این دیدار اظهار کرد: اگر امروز مسلمانان متمسک به سیره پیامبر(ص) می بودند ما در جهان اسلامی مشکلی نمی داشتیم.

 

وی ادامه داد: جهان اسلام به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبر اسلام گرفتار مصیبت و اضطراب شده اند.

 

مولوی فاروقی با اشاره به خلق عظیم و برجسته پیامبر(ص)، گفت: از اخلاق بارز پیامبر عفو و گذشت بود و مصداق بارز این آیه «وَالكاظِمينَ الغَيظَ وَالعافينَ عَنِ النّاسِ ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ المُحسِنينَ» بودند لذا می طلبد که مسلمانان تلاش کنند تا به رفتار و گفتار و اخلاق پیامبر تأسی بجوییم و حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند با تأکید بر اینکه باید در عمل نیز از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پیروی کنیم، افزود: امروز به خاطر تبلیغات دشمن و ضعف و ناتوانی عدم فعالیت جهان اسلام، ما می بینیم که قرآن و دین اسلام غریب قرار گرفته است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه باید اخلاقیات در جامعه اسلامی تقویت شود، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: «در روز قیامت چیزی برتر و بالاتر از حسن خلق در ترازوی عمل کسی نهاده نمی‌شود» و همچنین در روایت دیگری هم از حضرت آمده که «بیش‌ترین چیزی که سبب می‌شود امت من به خاطر آن وارد بهشت شوند، تقوای الاهی و حسن خلق است».

 

کد خبر 1152523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha