مراكز غربالگری معتادان متجاهر در مشهد راه اندازی می شود

فیروزی با بیان اینکه بهزيستي استان به تمام تعهدات تعيين شده از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر عمل كرده است، گفت:مراكز غربالگری معتادان متجاهر زن و مرد در مشهد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فيروزی» در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مراكز غربالگري معتادان متجاهر زن و مرد در مشهد راه اندازی می شود و در اين دو مركز، معتادان متجاهر جمع‌آوري شده از نظر سني، نوع بيماري و نوع اعتياد مورد غربال قرار مي‌گيرند گفت: تيم غربال و درمان در اين دو مركز، كارويژه‌ي شناسايي، غربال و ارائه گزارش به معاونت پيشگيري بهزيستي استان را بر عهده دارند.

 

مديركل بهزيستی خراسان رضوی ادامه داد: در جلسه امروز کمیته نظارت بر مراکز ماده۱۶ همچنين مسئله سالمندان معتاد يا بي‌سرپناه كه توسط تيم‌هاي عملياتي سطح استان جمع‌آوري مي‌شوند مطرح و مقرر گرديد از نظر سني و نوع بيماري مورد غربالگري قرار گيرند.

 

فیروزی گفت: ۲۷ سالمند بالاي ۶۵ سال كه در حال حاضر در يكي از مراكز هستند و مطابق آيين‌نامه، شرايط نگهداري در مراكز معتادان متجاهر را ندارند با دستور قضايي به ساير مراكز منتقل ‌مي‌شوند.

 

وی گفت: مركزي كه طبق مصوبه جلسه قبل، قرار بوده در بلوار پيامبر اعظم براي نگهداري معتادان متجاهر توسط شهرداري آماده‌سازي و تحويل شود با سپری شدن مهلت تحويل، هنوز از سوي شهرداري تحويل بهزيستي نشده است و لذا براي پذيرش معتادان جمع‌آوري شده، آماده نيست.

 

مديركل بهزيستي خراسان رضوي افزود: بهزيستي تمام تعهدات محول شده از سوي شوراي هماهنگي را به انجام رسانده و در صورت تحويل مركز ياد شده به بهزيستي، طي يك هفته، تعداد ۳۰۰ نفر باقيمانده از معتادان متجاهر تسهيم شده، جمع‌آوري و مورد بازتواني و درمان قرار مي‌گيرند.

 

فیروزی گفت: در جلسه امروز مقرر شد كه فرمانداري مشهد موضوع آماده‌سازي و تحويل اين مراكز را پيگير شود و نتيجه در جلسه‌ي آينده كميته مورد بررسي قرار گيرد همچنين نماينده دستگاه قضايي در كميته، بر انتقال آرام و محتاطانه‌ي معتادان بهبود يافته يا در حال درمان و بازتواني بين مراكز تأكيد كرد.

 

وی افزود:‌ داديار ناظر مراكز ماده ۱۶ از همه مديران حاضر خواست اين انتقال به شكلي انجام شود كه در شرايط روحي رواني اين بيماران و فرايند بازتواني آنها خللي ايجاد نشود.

کد خبر 1152583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha