انبیای الهی در اخلاق فردی و مسائل اجتماعی به عنوان الگوی مردم مطرح بوده‌ اند

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز انبیای الهی داشتن اخلاق نیکو است، گفت: آن بزرگواران در همه زمینه‌ ها از جمله اخلاق فردی و مسائل اجتماعی، به عنوان الگوی مردم مطرح بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» عصر امروز (۱۰ اسفند ماه) در آئین جشن عید مبعث که در مصلی امام هادی (ع) پاتاوه برگزار شد، با تبریک عید مبعث پیامبر مهربانی و رحمت به سند و توضیح روایت «إنما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» اشاره کرد و گفت: «به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم.» خداوند پیامبر را به خلق عظیم ستوده و اهل بیتشان منادی شرافت و فضائل اخلاقی برای بشریت هستند.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز انبیای الهی داشتن اخلاق نیکو است، افزود: آن بزرگواران در همه زمینه‌ها از جمله اخلاق فردی و مسائل اجتماعی، به عنوان الگوی مردم مطرح بوده‌اند.

 
 

حجت الاسلام و«سیدعلی موسوی اطهر» هم با تفسیر آیه 28 سوره مبارکه توبه به ویژگی ها و صفات اخلاقی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: سخن گفتن درباره ویژگی های اخلاقی رسول اکرم (ص) بسی دشوار است  که یکی از علل بعثت آنان، تزکیه مردم از رذائل اخلاقی و روحی بوده است.


مدیر طرح هجرت روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واقعه مبعث پیامبر اسلام، این عید بزرگ را لطف و هدیه پروردگار به بشریت دانست و اظهار کرد: اگر انسان‌ها بخواهند در مسیر نور الهی قدم بردارند باید همراه نبی مکرم اسلام بوده و به آنچه که در کتاب وحی آمده جامه عمل بپوشانند.


وی با اشاره به حضور جوانان در مراسم جشن عید مبعث، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: مخاطب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، زیرا بهترین دوره نشاط انسان، دوره جوانی است و شما جوانان قدر نعمت جوانی خود را بدانید.

 

در این آئین که با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد، مداحان به مدیحه سرایی و گروه سرود یاران ولایت ستاد نماز جمعه به اجرای سرود پرداختند.


در پایان با طرح پنج سوال از متن سخنرانی حجت الاسلام موسوی اطهر برای شرکت کنندگان در جشن پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تدارک دیده شد که در نماز جمعه پاتاوه به برندگان اهداء خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1152921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha