نماز و زکات دو شاخصه مهم رشد و تعالی انسان است/   پرداخت زکات موجب رونق اقتصادی می شود

بهرام نیا با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی متناسب با حوزه فعالیت اقدامات لازم را در حوزه زکات انجام دهند، گفت: رشد و تعالی انسان در سایه ‌دو شاخص اصلی زکات و نماز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ‌ایلام، ظهر امروز(۱۱ اسفند) در نشست شورای زکات استان ایلام، اظهار‌ کرد: اهمیت زکات در اسلام، روایات و قرآن کریم به خوبی مشخص شده است.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه رشد و تعالی انسان در سایه ‌دو شاخص اصلی زکات و نماز است، افزود: در روایات هم آمده است که زکات پل اسلام است و قبولی طاعت و عبادات انسان منوط بر پرداخت زکات است همانطور که قطار برای حرکت کردن به دو خط ریل نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه زکات سابقه ای دیرینه در ادیان الهی و تاریخ بشریت دارد، ابراز کرد: نماز مربوط به خود انسان و فردی است و در بعدی دیگر دارای شاخصه اجتماعی است، اما زکات مربوط به جامعه است اگر ما اهتمام لازم را به پرداخت زکات داشته باشیم نباید در جامعه فقیری وجود داشته باشد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه  زمینه پرداخت زکات و هزینه کردن وجوهات زکات مشخص است، افزود: یکی از زمینه های آن توجه به نیازمندان و فقرای جامعه است و زمینه دیگر آن  توجه و پرداختن به مسایل اجتماعی است.

 

بهرام نیا یادآور شد: در نظام پربرکت جمهوری اسلامی هم قانون شرع و هم قانون مجلس شورای اسلامی در مورد زکات داریم که حکم شرعی دارد و از این جهت خرج‌کرد زکات  نیز در قانوان و شرع مشخص شده است.

وی با بیان اینکه  در استان ایلام در زمینه زکات  جای کار خیلی وجود دارد، ابراز کرد: لازمه آن این است که همه ما مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی  متناسب با حوزه فعالیت اقدامات لازم را در حوزه زکات انجام دهیم.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: مردم تشنه معنویت و فراگیری احکام اسلامی هستند و روزی آنان حلال باشد، امام به واسطه غفلت  ما مسئولان، برخی از مردم از اهمیت موضوع باز می مانند و نباید از این موضوع غفلت کرد، مسولان و مدیران دستگاه های مرتبط و  رسانه ها، بزرگان و مبلغان در بحث ترویج فرهنگ پرداخت زکات اهتمام جدی  و اقدام جهادی  داشته باشیم.

 

 بهرام نیا با تاکید بر اینکه  در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات لازم است که زکات جمع آوری شده در زمینه امورات عمرانی و زیرساختی منطقه محل جمع آوری زکات هزینه شود تا مردم  اثرات پرداخت زکات را ببینند، بنده و همه فرمانداران با تمام ظرفیت در راستای احیا و ترویج فرهنگ حسنه زکات  تلاش خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که استان ایلام با توجه به سرزمین حاصلخیز و کشاورزی که دارد، بتوانیم از استان‌های پیش رو در حوزه جمع آوری زکات در سطح کشور باشیم.

کد خبر 1153183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha