باید توجه ویژه ای برای پیوند عرصه های علمی با دین داشته باشیم

آیت الله عابدینی گفت: خداوند قرآن را با آیاتی از اهمیت به علم و دانش شروع کرده است و این مهم نشان می‌دهد که خداوند به این عرصه با نگاه ویژه‌ای نگریسته است و ما هم در عرصه علمی باید به پیوند دین و علم توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان بیان کرد: استعداد و نخبگی نعمت الهی است و باید شکر آن را به جای آورد، خداوند فرموده به جای آوردن شکر نعمت‌های الهی درهای بسته را باز می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند می‌گوید در اموال شما حقی برای محرومان قرار دارد که باید با کرامت به دست آنها برسد چرا که آنها در مال شما شریک هستند؛ در عرصه نخبگی هم همین گونه است و خداوند جای مال به شما استعداد داده است و باید سهم جامعه پرداخت شود و نخبگان برای ملت بکوشند.

 

وی عنوان کرد: قدردان نخبگان جامعه باشیم و زمینه‌ای فراهم کنیم که نخبگان دغدغه‌های نخبگی خود را پیش ببرند و هر روز شاهد پویاتر شدن استعدادها باشیم.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: خداوند متعال فرصت‌هایی را به برکت وحی و قرآن عنایت کرده است و باید از این فرصت‌ های عظیم معنوی به بهترین شکل استفاده و در بخش‌های مختلف جامعه جاری شود.

 

وی عنوان کرد: ما واژه اقتصاد را در قرآن داریم که می‌گوید در امور زندگی هوشمندانه باشید یعنی همه کارها بر پایه هوشمندی انجام شود و در تمام بخش‌های زندگی همین گونه عمل شود، اولویت بندی هم در مسیر هوشمندی قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام علی(ع) وقتی ویژگی متقین را معرفی می‌کند می‌فرماید متقین کسانی هستند که از هر زاویه ای که به آنها نگاه می‌کنید، هوشمندی می‌بینید و همه کارهایشان با هوشمندی انجام می‌شود و این اصل اگر در زندگی‌ها به کار گرفته شود، معجزه ای رخ می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: قرار گرفتن علم و دین در کنار هم یکی از ضروریات است که تاکنون آن گونه که باید تحقق نیافته است، خداوند قرآن را با آیاتی از اهمیت به علم و دانش شروع کرده است و این مهم نشان می‌دهد که خداوند به این عرصه با نگاه ویژه‌ای نگریسته است و ما هم در عرصه علمی باید به پیوند دین و علم توجه ویژه داشته باشیم.

 

در این مراسم از تعدادی از نخبگان استان تجلیل شد.

کد خبر 1153352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha