اعتبارات بخش مدرسه سازی در پیوست یک قانون بودجه به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است

نوری اعتبارات حوزه مدرسه‌ سازی در پیوست یک قانون بودجه سال جاری را ۴۶ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «یوسف نوری» شامگاه (پنج شنبه ۱۲ اسفند) در حاشیه بازدید از مدارس آبادان و خرمشهر، با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح های عمرانی مدارس کشور با مشارکت خیران مدرسه ساز به سر انجام می رسد اظهار کرد: خیرین گرانقدر با از خود گذشتگی موجب علم آموزی دیگران می شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مشارکت پررنگ خیرین مدرسه ساز نبود میزان احداث مدرسه جدید و همچنین نوسازی و بهسازی مدارس را در کشور شاهد نبودیم.

 

نوری از پیش بینی اختصاص ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام خیران مدرسه ساز از سوی دولت در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه این پروژه ها شده بود.

 

وی به احداث ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در کشور طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: برای احداث هر کلاس حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش اعتبارات حوزه مدرسه‌ سازی در پیوست یک قانون بودجه سال جاری را ۴۶ هزار میلیارد ریال دانست و بیان کرد: این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

وی همچنین مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی در سال آینده را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یاد آور شد: در این راه نیاز به همراهی خیران مدرسه ساز داریم تا بتوانیم فضای ایمن را برای دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم آماده سازی کنیم.

 

کد خبر 1153596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha