سرمایه اصلی جامعه و آینده سازان کشور دانش آموزان هستند

نوری با بیان اینکه سرمایه اصلی جامعه و آینده سازان کشور دانش آموزان هستند، گفت: باید حلقه های میانی سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی با حضور دانش آموزان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «یوسف نوری» شامگاه (پنج شنبه ۱۲ اسفند) در نشست صمیمی با گروه های بسیج و تشکل های دانش آموزی آبادان که در سرسرای اجتماعات غدیر فرمانداری ویژه این شهر برگزار شد، با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد سازمان دانش‌ آموزی در کنار تشکل‌ های دانش‌ آموزی اظهار کرد: باید در این حوزه حلقه های میانی با حضور دانش آموزان شکل بگیرد چراکه سرمایه اصلی جامعه و آینده سازان کشور دانش آموزان هستند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت بدون تشکلات دانش آموزی نمی توان گام برداشت افزود: هر چند در این مسیر محدودیت هایی وجود دارد، اما باید تشکل های دانش آموزی گسترش پیدا کنند.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های عظیم فکری و علمی خلاق دانش آموزان بسیجی تصریح کرد: باید پنج میلیون دانش آموز بسیجی با استفاده از ظرفیت های عظیم فکری و علمی خلاق در راستای تولید محتوا مشارکت کنند. 

 

نوری در بخش دیگر از سخنان خود، مناطق آزاد را دارای ظرفیت های عظیم دانست و اضافه کرد: این مناطق می توانند ۵۰ درصد تولید ناخالص کشور را تامین کنند، لذا برای دستیابی به این مهم باید لزوم تربیت دانش آموز کارآفرین در مناطق آزاد را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه مدارس در مناطق آزاد به جای حافظه محوری باید به تربیت کارآفرینی بازگردند تاکید کرد: مدارس مناطق آزاد باید دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی سوق دهند؛ در این صورت حتی یک نفر بیکار در این مناطق مشاهده نخواهد شد.

 

کد خبر 1153598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha