احداث ۱۵ هزار کلاس درس در کشور طی سال آینده

رخشانی مهر از احداث ۱۵ هزار کلاس درس در کشور طی سال آینده با مشارکت خیرین مدرسه ساز با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، اعتبارات حوزه مدرسه‌ سازی برای سال آینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مهرالله رخشانی مهر» شامگاه (پنج شنبه ۱۲ اسفند) در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به آبادان در جمع خبرنگاران، از پیش بینی دولت برای احداث ۱۵ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، اعتبارات حوزه مدرسه‌ سازی برای سال آینده ۲۵ درصد نسبت به امسال افزایش خواهد یافت.

 

رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای احداث این کلاس ها ۶۰ هزار میلیارد ریال در پیوست اول و ۲۸ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در پیوست دوم در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس به ظرفیت کلاس های سراسر کشور اضافه شده است تصریح کرد: به طور میانگین در سال جاری هر روز ۴۰ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این کلاس ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و با مشارکت دولت و خیرین مدرسه سال احداث شده اند.

 

وی به اختصاص بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام مدارس سراسر کشور اشاره کرد و یاد آور شد: دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته است.

 

کد خبر 1153599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha