۵۱ درصد فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری واکسن نزده بودند

احمدی بابیان اینکه واکسن نقش مهمی در کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد و همچنان توصیه می‌شود تا مردم استان واکسیناسیون خود را کامل کنند گفت: از ۹۲ فوتی استان در پیک ششم کرونا ۵۱ درصد آنها واکسن نزده بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی احمدی» امروز (شنبه ۱۴ اسفند) در نشست استانی مقابله با کرونا که در سالن جلسات شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: واکسن نقش مهمی در کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد و همچنان توصیه می‌شود تا مردم استان واکسیناسیون خود را کامل کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش روند شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: روند نزولی در بیماران سرپایی قابل ملاحظه است اما این وضعیت شکننده است و برای تداوم آن باید پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

 

احمدی تعداد فوتی‌ها کرونا در استان را رو به افزایش عنوان کرد و بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی فوتی‌ها در استان تا ۲ هفته آینده ادامه داشته باشد تصریح کرد: از ۹۲ فوتی استان در پیک ششم کرونا ۵۱ درصد آنها واکسن نزده بودند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای اقناع سازی و آگاهی بخشی گروه های هدف تاکنون ۱۰۲ نشست ائمه جمعه و جماعات برگزار کردند و ۹ برنامه تلویزیونی و ۱۸ برنامه رادیویی برگزار شده است.

 

احمدی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان در وضعیت مطلوب نیست، اظهار داشت: هنوز برخی از معلمان نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نکرده و تهویه کلاس‌های درس و فاصله اجتماعی در مدارس به خوبی رعایت نمی شود.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در مناطق دوردست استان نیاز به آمبولانس و امداد هوایی دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود هلال احمر و تامین اجتماعی در این خصوص همکاری کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به ۹ راهبرد گام ششم طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: مراقبت از سالمندان یکی از راهبردهای این طرح است که در همین رابطه با ۲ هزار و ۹۸۸ سالمند ارتباط برقرار شده است.

 

کد خبر 1154247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha