۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در سطح کانون‌های مساجد استان ایلام توزیع می شود

مدیر ستاد هماهگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: همزمان با گراميداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، تعداد سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در سطح کانون‌هاي فهما استان ايلام توزيع مي‌شود.

بحجت الاسلام «علي چراغي پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: اين تعداد کتاب ها در موضوعات ديني، فرهنگي، هنري مذهبي است که در سطح کتابخانه هاي کانون هاي فرهنگی و هنری مساجد استان در مناطق شهري و روستايي توزيع خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با بيان اينکه در حال حاضر تعداد 85 کتابخانه مخزن دار در سطح کانون هاي استان فعال است، افزود: کتابخانه هاي کانون هاي مساجد امروز يکي از مراکز مهم فرهنگي در جهت رشد و تربيت کودکان و نوجوانان و نيروهاي انقلابي در سطح مساجد هستند.

 

وي  با اشاره به برنامه هاي گراميداشت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، گفت: تجليل از برترين هاي فهما، ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران و تجديد ميثاق مديران و اعضاي کانون هاي مساجد با شهدا، کاشت نهال، توزيع کتاب و بسته هاي فرهنگي و بازديد از کانون ها و تشريح دستاورد هاي کانون هاي مساجد در رسانه ها از جمله اين برنامه ها عنوان کرد که با هدف معرفي دستاورد ها و ظرفيت هاي کانون هاي مساحد در سطح استان برگزار خواهند شد.

 

حجت الاسلام چراغی پور گسترش و تعميق فرهنگ روحبخش اسلام با تاکيد بر آرمانها و ارزش هاي معنوي و فرهنگ اسلامي، زمينه سازي براي حضور فعال جوانان و نيرو هاي متعهد در عرصه هاي فرهنگي و هنري، شناسايي و تربيت استعداد هاي درخشان، مقابله با تهاجم فرهنگي و مبتذل دشمن از جمله ماموريت هاي کانون هاي مساجد برشمرد.

 

مدیر ستاد هماهگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه  در حال حاضر 307 کانون فرهنگي و هنري در سطح مساجد استان ايلام فعاليت دارند، خاطرنشان کرد: تاسيس کانون هاي مساجد به عنوان پايگاهي فرهنگي برا قشر جوانان و نوجوان در دل مساجد مي تواند يکي از نهاد هاي تاثير گذار در توسعه فرهنگي کشور باشند.

 

 

کد خبر 1154420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha