افزایش ۲۴۹۲  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۲ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، به یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 24 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 319 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 335 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۲  واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، به یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۲ واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۲۲۱ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۲ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۳۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای کگل با 850، خودرو با 128، وبملت با 98 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، كدما - معدني‌ دماوند، خساپا - سايپا و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، خودرو، وبملت، نوری و خساپا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شبندر و شپنا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پلاسک، خزر، غشصفا و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساراب، حپترو، زمگسا و غالبر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۱ هزار و ۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: ‌روز گذشته (دوشنبه 23 اسفند) شاخص کل بورس با ۵۹۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۱۸ واحد افزایش به ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۳۶ واحد رشد به ۲۱۱‌هزار و ۶۶۴ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۴۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، یک‌هزار و ۴۴ واحد کاهش داشتند.

 

بنابراین گزارش، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۵۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۳۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۹۶ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۷۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۸۴ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۹۳ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۷۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۳۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۱۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۰۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

 روز گذشته نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی دماوند (کدما)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران‌خودرو (خودرو)، لامپ پارس شهاب (بشهاب)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا)‌ در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۸۱ میلیون و ۷۴۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد. در معاملات روز گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال و در بیش از ۴۶۹هزار و ۴۹۰ نوبت معامله شد. در ادامه معاملات بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال و در ۳۰۱ هزار و ۱۶۹ نوبت معامله شد.

کد خبر 1154501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha