افتتاح نمایشگاه تخصصی قرآن کریم برای نخستین بار در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(ع)، نمایشگاه تخصصی قرآن کریم را در چارچوب فعالیت های روز جهانی قرآن کریم در بین الحرمین افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، علی کاظم سلطان، رئیس کمیته مرکزی جشن ها و مناسبت های اهل بیت(ع) در آستان مقدس حسینی گفت: شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالیقدر دینی و متولی شرعی آستان مقدس حسینی و با حضور انتشارات 12 کشور جهان در منطقه بین الحرمین برگزار شود.

 

علی کاظم سلطان گفت: باوجود سختی ها برای ارسال کتاب به عراق، این نمایشگاه روز شنبه( 14 اسفند 1400) با حلول اعیاد شعبانیه کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه تخصصی قرآن کریم درچارچوب برنامه تدوین شده برای احیای روز جهانی قرآن کریم افتتاح شد که نخستین نمایشگاه در نوع خود در عراق است. نمایشگاه تخصصی قرآن شاهد مشارکت گسترده بین المللی از داخل و خارج از عراق است.

 

سلطان گفت:  این نمایشگاه تخصصی قران کریم به آغاز نگارش قرآن،رونویسی و تدوین آن، خوشنویسی و تفاسیر آن می پردازد.

رئیس کمیته مرکزی جشن ها و مناسبت های آستان حسینی تاکید کرد: تعداد انتشار شرکت کننده در این نمایشگاه بین المللی کتاب به 60 انتشارات می رسد. این درخالی است که در نمایشگاه قرآن کریم، 30 انتشارات شرکت کردند.

 

در همین حال، هشام عمیص، مسئول انتشارات الحضارة الاسلامیة از لبنان، گفت: حضور ما در این نمایشگاه به دلیل مشارکت کشورهای متعدد مسئله مهمی است. ما با 150 عنوان متنوع درباره قرآن کریم و تمدن اسلامی در این نمایشگاه شرکت کردیم.

نمایشگاه بین المللی کتاب در کربلای معلی به مدت 10 روز در منطقه بین الحرمین برگزار می شود.

کد خبر 1154565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha