کلنگ ساخت مسجد جامع کهنوج با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان به زمین زده شد 

امروز ۱۵ اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان کهنوج آئین کلنگ زنی مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۵ اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان کهنوج آئین کلنگ زنی مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در این آیین ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل (ع)، گفت: این مکان مقدس که متعلق به مسجد جامع کهنوج است، چند ویژگی دارد و یکی از ویژگی‌های آن این است  یکی از پایگاه‌های انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: دومین ویژگی این مکان مقدس، این است که از بدو تشکیل نهاد نماز جمعه همواره محل اقامه نماز جمعه و جماعات است.

وی ابراز کرد: سومین ویژگی مسجد جامع قدیمی شهر کهنوج این است که تا قبل و بعد از ساخت مساجد دیگر در این شهر، محلی برای اجتماع گسترده مردم در مناسبت های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت؛ که این مسجد جامع ام المساجد است چرا که دیگر مساجد یک به یک بعد از این مسجد ساخته شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره اموات مومنی که در ساخت این مسجد کمک کرده و نمازگزارانی که در این مکان مقدس نماز خوانده اند، عنوان کرد: امیدواریم به همت بازاریان، تجار کهنوجی، هیئت امنا و امام جمعه پرتلاش و با انگیزه این شهر، بنای جدید مسجد جامع به بهترین وجه ممکن ساخته شود و همیشه به عنوان یکی از قطب‌های معنوی این شهرستان به یادگار بماند.

امام جمعه استان کرمان ادامه داد: همچنین امیدوارم در این نگاه جدید و توسعه جدیدی که این مسجد دارد شاهد ساخت یکی از زیباترین مساجد در جنوب استان کرمان باشیم.

وی ابراز کرد: از همه مومنین و مومنات تقاضا دارم که هر کس به اندازه توان خود برای ساخت این مسجد کمک کند ان شالله این مسجد باقیات و صالحات ماندگار برای خیرین و شما مومنین خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: قطعا هر چه عبادت در این مسجد انجام شود ثواب آن به کسانی خواهد رسید که کوچکترین قدمی را برای ساخت این مسجد برداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اضافه کرد: امیدوارم با همت همه شما شاهد ساخت یک مسجد ارزشمند و نوساز با استحکام بنای خوب در این مکان باشیم که امنیت لازم را برای نمازگزاران داشته باشد.

 

حجت الاسلام «احمد نجنو» در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: ساختمان فعلی مسجد جامع شهر کهنوج قریب ۵۰ سال قدمت دارد و بافت آن فرسوده شده و با توجه به نظرات کارشناسی با آن توجه به عدم استحکام سازه در صورت بروز هرگونه اتفاقی ممکن است خسارات جبران ناپذیری وارد شود.

 

 

 

 

امام جمعه کهنوج ادامه داد: با مشورت هیئت امنای مسجد جامع و با توکل به خدا، عنایات خاصه امام زمان (عج) و کمک همه مومنین و خیرین تصمیم به بازسازی این این مکان مقدس با طراحی جدید گرفته شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: به همین منظور تصمیم گرفته شد تا در این روز فرخنده میلاد امام حسین (ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، کلنگ احداث ساختمان جدید مسجد جامع شهر کهنوج به زمین زده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1154676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha