کانون های مساجد مجهز کننده افکار اعتقادی و فکری نسل جوان / پیشنهاد ارتباط گیری کانون های مساجد با مدارس

حجت الاسلام برقراری گفت: کانون های مساجد مجهز کننده افکار اعتقادی و فکری جوان و نوجوان ومحلی برای آموزش‌های علم ، تکنولوژی و آموزه های انقلاب هستند.

«حجت الاسلام محمدباقر برقراری» در گفت‌وگو  اختصاصی با خبرنگار شبستان، در ملایر با اشاره به نقش مساجد در قرآن و روایات اسلامی و جایگاه ارزشمند آن اظهار کرد:طبق حدیت حدقسی که فرمود: قال اللهُ تباركَ و تعالي اِنَّ بُيُوتِي فِي الْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ، فَطُوبَي لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِي بَيْتِهِ ثُمَّ زَارَنِي فِي بَيْتِي أَلا إِنَّ عَلَي‌الْمَزُورِ كَرَامَةَ الزَّائِرِ.(خداي تبارك و تعالي مي‌فرمايد: مساجد خانه‌هاي من در زمين‌اند. خوشا به حال بنده‌اي كه در خانه‌اش خود را طاهر كند (وضو بگيرد) بعد مرا در خانه‌ام زيارت نمايد. اينجا ديگر بر ميزبان است كه مهمان خود را گرامي بدارد » و این حدیث قدسی نشان از اهمیت والای مساجد بر روی زمین دارد.

 

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مساجد کانون تمحل فکر و روح انسان  است و و در واقع مرکز شکل‌گیری عقاید و اعتقادات و مبدا ء حرکت صحیح انسانی در مساجد شکل می‌گیرد گفت: مساجد  پایگاه همه انبیا و فرشتگان الهی بوده است.

 

 وی با بیان اینکه مساجد خانه خدا و این دین هم دین خداست تصریح کرد: پیامبران هم فرستاده خدا هستند و در یک جا که بوی خدا می‌دهد حضور به هم رسانند حرکت تکاملی از آنجا شروع می‌شود و محل تجمع دین خدا و حول محور رسول خدا(ص)  مساجد هستند.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز این محل تجمع را مسجد قرار داد و اولین حرکت پیامبر گرامی اسلام تاسیس خانه خدا و کلنگ زنی مسجد بود هم در شهر طایف و هم در مدینه و همه اتفاقات خوب و فتوحات شکل گیری آن در مساجد بوده است.

 مساجد محل تفکر فکری و اعتقادی در انقلاب اسلامی

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در نظام اسلامی هم مرکز تحول فکری و اعتقادی  مساجد بود  گفت: ما انقلاب را از مساجد شروع کردیم و آن بارقه انقلاب و ریشه انقلاب در در مساجد در دل ها دوانده شد و امام خمینی فرمود« مسجد سنگر و حصن حصین خداست و باید  این سنگرها را حفظ کرد.»

 وی با بیان اینکه تا به امروز همچنان مساجد این فعالیت خود را دارد و حقیقتا مرکز تجمعات بندگان خدا برای اهداف خدا بوده گفت: در ادامه پیروزی انقلاب  به  ویژه در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که مساجد کارکرد خود را پیدا کرده است.

 

 حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس  مساجد مرکز اعزام بسیجیان و رزمندگان به جبهه ها بودند و اصلا یک جوان وقتی تفکر  بسیجی داشته باشد این تفکر در مسجد در انوار مقدس  منبرو محراب شکل گفته گفت: اعزام کاروان، پشتیبانی از جبهه ها در مساجد، پشتیبانی اعتقادی از  جبهه ها در مسجد بود و این همان سنگر است و این سنگر باید حفظ شود.

 

کانون های مساجد پایگاه مقابله با جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن

 وی با بیان اینکه امروز در یک جبهه دیگری ملت ایران قرار گرفته و آن جنگ فرهنگی و اقتصادی است  تصریح کرد: حقیقتا مساجد می‌توانند در این دو جبهه ملت ایران را از این خطرات  مصونیت ببخشند

 وی با بیان اینکه با تفکری که در مساجد حاکم است و ما می‌دانیم که فرهنگ اسلام ناب قالب بر همه فرهنگ ها است  افزود: وخدا فرمود «شما خوف و هراس نداشته باشید شما برترید» و این ملت برتر است  و از نظر فرهنگی ما غنی ترین و  جامعه ترین فرهنگ را داریم  لذا ما می توانیم در این جبهه هم بر دشمن غلبه پیدا کنیم.

 رهبر معظم انقلاب پرچمدار و علمدار فرهنگ مسجد

 وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هم مساجد می‌توانند ایده های خوبی داشته باشند گفت: مقام معظم رهبری که خود پرچم دار و علمدار فرهنگ مسجد است تصریح کرد: ایشان بحث اقتصاد مقاومتی را  مطرح کردند و این یعنی احاد ملت می‌توانند  با قناعت و صرفه جویی  با پرهیز از ریخت و پاش  در این جنگ اقتصادی بر دشمن غلبه کنند.

 وی با بیان اینکه در این 43 سال گذشته از  عمر انقلاب اسلامی  الحمد الله مساجد ما پویاتر شده گفت: چرا  که پایگاههای مقاومت بسیج و هم کانون های مساجد در این مکان های مقدس شکل گرفته است.

 کانون های مساجد مجهز کننده تفکر اعتقادی جوانان و نوجوانان

 امام جمعه ملایر تصریح کرد: کانون مساجد می‌تواند پای  نسل جوان و نوجوان را به مساجد باز کند و تامین کننده و مجهز کننده افکار اعتقادی و فکری جوانان و نوجوانان در مساجد باشد .

 وی اضافه کرد: پایگاه های مقاومت  هم می‌آیند نسل جوان ما را مجهز و مسلح می‌کنند و دوره رزم را به آنها نشان می دهند  و هر  نوجوان وجوان ما از همین پایگاها خود یک رزمنده می شود و در سنگر رزمنده حاضر می شود و نوجوان و جوان نقش رزمنده را در این سنگر الهی ایفا می کند.

 پیشنهاد ارتباط گیری کانون های مساجد با مدارس

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه بنده قبلا یک پیشنهادی را به مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان دادم گفت: پیشنهاد بنده این بود که کانون مساجد باید یک  پل ارتباطی بین مساجد و مدارس باشد و در مدارس هم حداقل  یک شعبه داشته باشدو از آنجا بتواند نسل جوان ما را با مساجد آشنا کرد و از مدارس باید یار گیری کرد .

 وی با بیان اینکه کانون های  مساجد شهرستان ملایر پای کار و فعال هستند تصریح کرد: با این وجود  کانون ها نیازمند این هستند که از نظر مالی و محتوایی تامین شوند که اگر از این دو نظر تامین شوند و محصولات فرهنگی و کتاب به روز بیاورد می توانند جوابگوی شبهات امروزی باشد و بتواند نسل جوان و نوجوان ما را ضد  ضربه بار بیاورد.

 وی  با اشاره به اینکه  خود باوری و خود سازی و مراقبت از خود می‌تواند نوجوان و جوان ما را با اراده  و مسلط کند گفت: در این صورت کسانی که گمراه هستند نمی‌ توانند به ما آسیبی برسانند.

 امام جمعه ملایر اضافه کرد: در این راستا مساجد با دو بال  خونین عاشورا و بال  سبز مهدویت در خیمه ولایت می‌توانند برنامه‌ها و نیروهای خوبی را تربیت کنند و  زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشند .

وی با بیان اینکه مساجد در دوران کرونا نیز فعالیت‌های خوبی داشتند گفت: کرونا تجربه خوبی بود که مردم بتوانند بیشتر در کنار هم باشند و از برنامه های مساجد استفاده کنند که نیروهای مساجد می‌تواند خلاء حضور مردم را جبران کنند و با تولیدات محتوا و تامین اعتقادات صحیح و...  جوابگوی شبهات  مردم به ویژه در فضای مجازی باشند.

  مسئولان حوزه کانون مساجد باید از افراد با سابقه فرهنگی و دلسوز و انقلابی باشند

وی تاکید کرد:  مسئولین  حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از بیش  کانون های مساجد را جدی بگیرند و آن را حلقه وصلی بین جوان امروز و مساجد بدانند و نیروهای دلسوز و قدرتمند و کارآمد و با سوابق فرهنگی را در  کانون های مساجد منصوب کنند که امیدواریم بتوانند کانون های مساجد را پشتیبانی و طوری مدیریت کنند که بسیاری از مشکلات حل شود.

حجت الاسلام برقراری ضمن تبریک روز18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: هر جایی که در کشور هستند آنجا را مرکز کشور و مرکز دنیا بدانید و به کار خودتان اهمیت قائل شوند  و امروز همه نگرانی دشمن معطوف به این کانونهای مساجد است و باید چنان آستین همت را بالا بزنند و با تکیه بر قدرت خدا و توسط بندگان خوب خدا کانونهای مساجد را تقویت و احیا کنند و بروند جلو که خانه های خدا مساجد است و کارشان را مقدس و مهم و با ارزش بدانندو از هیچ ملامتی دلسرد و ترس نداشته باشند که  خدا با آنها است.

کد خبر 1154815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha