نشست اعضای ستاد بزرگداشت عید نیمه شعبان در ایلام برگزار شد

نشست هماهنگی و برنامه ریزی آیین های بزرگداشت عید بزرگ نیمه شعبان در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «علی چراغی پور» در این نشست، اظهار کرد: خصوصیت اصلی نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت ، امید به برقراری عدالت جهانی و زمینه سازی برای تشکیل حکومت امام زمان (عج) است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس ترویج و تبیین ارزشهای جامعه مهدوی در برگزاری جشن های ویژه بزرگداشت نیمه شعبان باید با جهت دهی محتوایی به برنامه ها در دستور کار قرار گیرد.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه در این راستا باید با جلب مشارکت مردمی در اجرای برنامه های باشکوه عید بزرگ نیمه شعبان تلاش کرد افزود: تقویت، حمایت و تأکید بر اجرای برنامه های خودجوش مردمی در سطح استان و ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه از اهداف و سیاست های این ستاد است.

 

وی با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: با توجه اصل تعطیل ناپذیری مناسبت ها و سلامت محور بودن اجرای برنامه ها، سیاسگذاری و الگودهی برای برگزاری هر چه باشکوه و شایسته عید بزرگ نیمه شعبان مهمترین رسالت نهادهای مسئول در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های تبیینی با حضور کارشناسان ، تولید محتوا و رفع شبهات در حوزه مهدویت و فلسفه انتظار، ره اندازی پویش های مردمی، فضاسازی گسترده رسانه ای و تبلیغات محیطی و شهری، مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی، حرکت کاروهای خودرویی ، نورافشانی و طنین انداز شدن بانگ یا مهدی (عج) از طریق سیستم های صوتی سطح شهر و مناره و مأذنه مساجد و مراکز مذهبی، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و .... را از جمله برنامه های پیش بینی شده بزرگداشت عید نیمه شعبان در سطح استان عنوان کرد.

کد خبر 1155174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha