آبادانی مساجد فقط با پول پاک امکان ‌پذیر است

آیت الله عابدینی گفت: آبادانی مساجد را باید جدی بگیریم و مسجد فقط با پول پاک آبادانی پیدا می‌ کند و اگر پولی که خمس و زکات آن پرداخت نشده وارد مسجد شود، برکت را از بین می‌ برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تکریم فعالان مساجد در مسجد ولی عصر (عج) آبیک بیان کرد: هر نمازگزاری که به مسجد می‌ آید و هر کسی که دغدغه مسجد دارد، خادم مسجد است و آن کسانی که می‌آیند صفوف نماز جماعت را شکل می‌ دهند، به مسجد خدمت می‌ کنند و مبادا از این خدمت غافل باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آبادانی مساجد را باید جدی بگیریم و مسجد فقط با پول پاک آبادانی پیدا می‌ کند و اگر پولی که خمس و زکات آن پرداخت نشده وارد مسجد شود، ارزشی ندارد و برکت را از بین می‌برد.

 

وی افزود: اگر همان سیره جوانمردی ابوالفضل العباس (ع) را داشته باشیم و این موضوع را محور قرار دهیم، مشکلات مساجد با حضور جوانمردان برطرف می ‌شود.

 

آیت الله عابدینی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ماه شعبان انسان را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کند، اگر برای ماه رمضان خودمان را آماده کنیم، می‌توانیم از این ماه مبارک بهره ببریم و همواره باید  انتظار ماه رمضان را بکشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: برای اینکه منتظران ماه رمضان و دانشجویان این دانشگاه عرفانی، معنوی و تربیتی بشویم باید لیاقت پیدا کنیم، خداوند 2 ماه را برای کسب لیاقت برای استفاده از ماه رمضان قرار داده است که ماه رجب و ماه شعبان است.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی وارد ماه رجب می‌شویم مستحبات فراوان می‌شود، دعاها افزایش پیدا می‌کند و خدا به ما می‌گوید امیدوار باشید و ما می‌گوییم خدایا ما برای هر خیری به تو دل بسته و امیدوار هستیم، دعاهای ماه رجب و شعبان محور استغفار دارند و سفارش شده است که در این ماه‌های مبارک بسیار استغفار کنیم تا برای ورود به ماه رمضان آماده شویم.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: استغفار گناه را از انسان دور می‌کند، گناه یعنی آلودگی و اگر عقیده انسان شرک داشته باشد، عقیده ناپاک است و استغفار انسان را پاک می‌کند، قرآن در ماه رمضان نازل شده است و ما می ‌خواهیم قرآن و لیله القدر را درک کنیم و برای تحقق این هدف لازم است پاک باشیم، همان‌طور که خداوند فرمود قرآن را جز پاکان درک نمی‌کنند.

 

وی تأکید کرد: اگر در ماه رجب پاک نشدیم، ماه شعبان به کمک ما می ‌آید، این ماه همه جشن و شادی است که میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در این ماه مبارک قرار دارد و این فضا زمینه این است که خودمان را پاک کنیم تا وارد ماه رمضان شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) درباره حضرت عباس (ع) فرموده عموی ما عباس خیلی بصیرت داشت، به طوری که وقتی شمر آمد بیرون خیمه و ابوالفضل (ع) را صدا کرد اما حضرت جواب او را نداد تا اینکه امام حسین (ع) فرمود او اگر فاسق هم هست، جوابش را بده و شمر به حضرت عباس (ع) گفت برایت امان‌ نامه آورده‌ام و با این کار می‌خواستند امام حسین (ع) را تنها بگذارند اما ابوالفضل (ع) قبول نکرد و در کنار امام ماند و این بصیرت او بود.

 

وی تصریح کرد: آن زمانی که پس از صدا زدن شمر ابوالفضل العباس (ع) سخنی نگفت یعنی می‌خواست بگوید که اگر می‌خواهید با من سخن بگوید باید با اجازه امام من باشد، امروز در بحث مذاکرات هم همین‌گونه است و هر امضایی بدون اذن رهبری ارزشی ندارد.

 

آیت الله عابدینی با بیان اینکه خداوند فرموده به ظالمان تکیه نکنید آتش می‌گیرید، خاطرنشان کرد: صدام به آمریکا تکیه کرد و در نهایت جان و مالش از بین رفت، کویت به صدام تکیه کرد و همین کویت مورد حمله صدام قرار گرفت، اشرف غنی افغانستان هم همین رویه را داشت و آبرو و استقلالش را از دست و محمدرضا شاه هم به اجانب تکیه کرد و پس از خروج از کشور هیچ کسی حاضر نبود به او پناه بدهد و به معنای واقعی کلمه آواره شده بود.

 

وی یادآور شد: حضرت عباس (ع) رجزی که خواند، بصیرت خود را نشان داد و گفت بخدا قسم اگر دست راست مرا قطع کنید تا ابد دست از یاری دین خدا برنمی ‌دارم و امروز هم می ‌بینیم که ابوالفضل العباس (ع) حامی دین است چراکه با خدا معامله کرد و هر کسی با خدا معامله کند، ماندگاری پیدا می کند و تا ابد می ‌ماند، دست ابوالفضل العباس (ع) بخاطر معامله با خدا، یدالله شد و هیچ گاه از میان نخواهد رفت.

 

کد خبر 1155725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha