افزایش فارغ التحصیلان بیکار/ ادغام دانشگاه ها به دلیل کاهش دانشجویان

داداش پور گفت: بازار کار به اندازه تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویانی که در دهه ۸۰ افزایش یافتند و اکنون وارد بازار شدند، وجود ندارد و روند فارغ التحصیلان بیکار در حوزه دانشگاهی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «هاشم داداش‌پور» امروز (۱۸ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال‌های۹۲ -۹۳ جمعیت دانشجویی کشور چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود اما اکنون با کاهش به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که دلیل اصلی آن به کاهش روند جمعیتی کشور و افزایش تحصیلات تکمیلی باز می گردد.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۳۰ درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در یک مقطعی مجبور بودیم برای پوشش جمعیت گسترده جوانان تعداد دانشگاه ها را افزایش دهیم اما اکنون این معکوس شده و مجبوریم تعداد دانشگاه ها را به خاطر کاهش صندلی ها کمتر و ادغام کنیم، تصریح کرد: اکنون دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته اما نیازهای آنان پاسخ داده نشده است.

 

داداش‌پور ادامه داد: بازار کار به اندازه تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویانی که در دهه ۸۰ افزایش یافتند و اکنون وارد بازار شدند، وجود ندارد و روند فارغ التحصیلان بیکار در حوزه دانشگاهی افزایش یافته است و از طرفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت ازدواج رفتند.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در حال حاضر از ۱۱ هزار و ۷۰۷ نفر دانشجو دانشگاه بیرجند تعداد یکهزار و ۸۷۰ نفر ازدواج کردند که ۴۱۰ نفر دانشجو کارشناسی و مابقی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

 

وی با اشاره به غفلت از گسترش خوابگاه های دانشجویی، گفت: اکنون با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری نیاز به خوابگاه‌های متاهلین بیشتر شده است که می طلبد کمک های خیرین را به رفع این نیاز دانشجویان سوق داد.

 

 

 

 

کد خبر 1155784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha