ترویج فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه همگانی شود

صالحی گفت: فرهنگ سازی وگفتمان سازی فریضه واجب الهی زکات باید در جامعه به عنوان یک اصل مهم به صورت همگانی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر اظهار کرد: زکات از شئون حاکم اسلامی و دبیر خانه شورای زکات به عنوان نهاد حاکمیتی وظیفه پیگیری، جمع آوری وهزینه کرد آن را با نظر مودیان بر عهده دارد.

 

روح اله صالحی گفت: ترویج فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه نهادینه شده وفرهنگ سازی وگفتمان سازی این فریضه الهی به عنوان یک اصل مهم پیگیری و به صورت همگانی انجام شود.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه با اولویت همان محل هزینه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه فرهنگ سازی پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر محرومین از این ظرفیت عظیم وفریضه الهی فراهم شود.

 

مدیرکل کمیته امداد ودبیر شورای زکات استان با اشاره به برنامه ریزی این نهاد برای اعمال مدیریت مردمی درحوزه جمع آوری، ساماندهی وهزینه کرد زکات افزود: تشکیل شورای فرعی زکات در روستا ها وایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی زکات از اقدامات این نهاد در این بخش است.

 

وی ادامه داد: با همین رویکرد در حال حاضر 21 مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در سطح استان ایجاد شده وبه صورت تخصصی وویژه در امر فریضه الهی زکات فعالیت دارند.

 

صالحی به میزان زکات جمع آوری شده در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 45 میلیارد و پانصد میلیون تومان زکات واجب و مستحبی از ابتدای سال جاری در سطح استان جمع آوری و با نظر مودیان زکات با رعایت موازین شرعی و قانونی هزینه شده است بر همین اساس 78 درصد از منابع حاصل از زکات با نظر مودیان زکات در امور محرومین و 22 درصد در امور عام المنفعه و فی سبیل اله هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان  افزود: تلاش می کنیم زمینه اثر بخشی منابع حاصل از زکات در حوزه توانمند سازی خانواده های عزیز تحت حمایت ارتقاء داده شود.

کد خبر 1156195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha