محرومیت‌زدایی از نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از اندیشه‌های قرآنی و دینی است/ قم دارای رتبه نخست جامعه خیرین کشوری است 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: محرومیت‌زدایی و رفع فقر از نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از اندیشه‌های قرآنی و دینی است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محسن مسعودیان راد در نشست خبری با مرور برنامه‌ها و فعالیت‌های سال جاری اظهار داشت: هندسه فکری محرومیت‌زدایی امام باید به خوبی تبیین و براساس آن، برنامه‌ریزی شود و همه متولیان و دستگاههای اجرایی به سمت رفع فقر بروند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم افزود: محرومیت‌زدایی و رفع فقر از نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از اندیشه‌های قرآنی و دینی است و فرمانی که امام(ره) صادر کرد، شجره طیبه‌ای را به وجود آورد که نور امید را در دل مستضعفان زنده کرد، در این راستا مقام معظم رهبری نیز بر رفع فقر و نیاز محرومان تاکید فراوانی دارند.

 

وی بیان کرد: باید بازنگری کاملی بر فقرزدایی صورت بگیرد و طبقه بندی دقیقی برای رفع فقر داشته باشیم، در اندیشه اسلامی، رسالت اصلی همه حاکمین و زمامداران، رفع فقر و محرومیت است.

 

مسعودیان راد عنوان کرد: امروز هجمه‌های زیادی در مورد فقر در جامعه صورت می‌گیرد، در حالی که فقر قبل و بعد از انقلاب با یکدیگر متفاوت است، قبل از انقلاب، فقر از سوی حاکمیت به جامعه تزریق می‌شدف اما بعد از انقلاب‌ دغدغه‌های اصلی نظام رفع فقر است.

 

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما با فقر نوین مواجه است و امروز شیوه‌های سنتی در اعطای مستمری به نیازمندان نمی‌تواند فقر را ریشه کن کند بلکه باید به سمت توانمندسازی اقتصادی، فکری و فرهنگی برویم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: برای یک نیروی جوان که دارای توان کار و تلاش است، پرداخت مستمری سم است و زندگی او را نابود می‌کند، امروز در جامعه هدف، افرادی را داریم که با حمایت‌های لازم تبدیل به یک کارآفرین شده‌اند.

 

وی افزود: در فقرزدایی، خیرین از جمله سرمایه‌های ارزشمندی هستند و خوشبختانه قم دارای رتبه نخست جامعه خیرین کشوری است؛ هر چند این کمک‌ها بسیار اثربخش است، اما نیازمند نگاه تخصصی در رفع نیازها هستیم.

 

مسعودیان راد بیان کرد: از دیگر ظرفیت‌های مهم در فقرزدایی، موسسات خیریه است، این موسسات و دستگاههای حمایتی باید به طور تخصصی به ایجاد اشتغال و توانمندسازی بپردازند، کمیته امداد نیز از کارآفرینان برتر و نخبه نیز حمایت می‌کند.


وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر50هزار و 800 از ایتام شامل 1700 فرزند یتیم و 4هزار و100 فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قم هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم تصریح کرد: در سال جاری 700 سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد استان قم اهدا شد، همچنین خرید و تعمیرات 500 واحد مسکونی در دست اقدام و ٥١  واحد در روستاهای استان در حال ساخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه رایگان شدن تعرفه‌های خدمات برای افراد تحت پوشش، باید مصرف بهینه اتفاق بیفتدف هر چند مددجویان کمیته امداد پیشگامان صرفه‌جویی هستند.

 

مسعودیان راد گفت: رشد درآمدهای ما از 100 میلیارد به 140 میلیارد و 49 درصد درآمدهای نقدی صدقات به 51 درصد تبدیل‌شده که منابع بسیار خوبی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: خاطرنشان کرد: اعتبار اشتغال مربوط به مددجویان استان در سال 98 حدود 700 میلیارد ریال بوده که این رقم در سالجاری یه یکهزار و 700میلیارد ریال رسید و 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی درسال آینده اختصاص می گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم بیان کرد: درآمد حاصل از صدقه‌ها 41درصد، طرح اکرام ایتام 45درصد، درآمدهای زکات و کفارات نیز 218 درصد و مجموع درآمدها هم 42 درصد رشد داشته که یک افتخار برای قم است.

 

وی از ایجاد سامانه جامعه ملی مشارکت‌ها برای ساماندهی کمک به نیازمندان خبر داد و عنوان کرد: 35موسسه خیریه نرم افزار کمیته امداد را دریافت کرده و 15 موسسه خیریه اطلاعات خود را در آن بارگذاری کردند.

کد خبر 1156249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha