عمل به فرامین الهی بهترین الگو برای جوانان است

حجت‌الاسلام رضایی گفت: عمل به فرامین الهی بهترین الگو برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و دیگر برنامه های دینی است.

حجت‌الاسلام «غلامرضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان این‌که عمل به فرامین الهی توسط مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و... بهترین الگو برای جذب جوانان است، اظهار داشت: باید واکنش‌ها در فضای مجازی و حضوری با عقلانیت همراه باشد.

 

 امام‌جمعه درح با اشاره به این مهم که نگاه جوانان و نوجوانان به عملکرد مسئولان است، افزود: بر اساس تعالیم دینی و روایات مردم به خصوص قشر جوان و نوجوان را باید به‌ غیر از زبان و با عمل دعوت کرد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز کانون فرهنگی‌هنری مساجد یادآور شد: مهمترین هدف دشمن خالی شدن مساجد است و باید به این مهم توجه کرد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه جانمایی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج در مساجد است، اجرای برنامه های فرهنگی، ملی و مذهبی با اولویت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

 

وی جانمایی این نهاد را مهم و به‌جا خواند و با توجه به نقش بسیار مهم کانون‌ها در فعال کردن مساجد یادآور شد: مسجدی نمونه است که بیشترین جمعیت نمازگزار را جوانان و نوجوانان تشکیل دهند.

 

وی ارتباط چهره‌ به‌ چهره با جوانان را در جذب آن‌ها به مساجد و دیگر امور مهم دانست و افزود: ابتدا باید با جوانان و نوجوانان دوست و رفیق شد چراکه جوانان در شرایط امروزی تمایلی به امر و نهی ندارند با رفاقت و ارتباط چهره‌به‌چهره می‌توان از نیروی قوی جوانان و نوجوانان در همه امور بهره برد.

 

 

 

 

کد خبر 1156297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha