رویکرد دولت مردمی بزرگداشت مفاخر فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی ضمن قرائت پیام رئیس جمهوری به آیین گرامیداشت حکیم نظامی گفت: دولت مردمی از ابتدای شکل گیری عزم خود را برای بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور جزم کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب بیستم اسفندماه در آیین بزرگداشت حکیم نظامی در تالار وحدت، ضمن خیرمقدم به سفرای خارجی، نمایندگان فرهنگی کشورها و مفاخر حاضر در مراسم از فعالیت های ستاد بزرگداشت نظامی به ریاست محمود شالویی تقدیر کرد. 
 


اسماعیلی ادامه داد: مفاخر ایران عناصر هویتی ما در عصر حاضر هستند. نظامی بزرگ یکی از این مفاخر همیشگی ایرانیان است. ایران بزرگ فرهنگی که با خط کشی های سیاسی معرفی نمی شود.



وزیر ارشاد همچنن افزود: حکیم نظامی نمادی فرهنگی برای همگرایی است نه واگرایی. محوری وحدت آفرین برای همه آن هایی که از کشورها و با زبان های مختلف اند.



اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود ا اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ گفت: دولت مردمی از ابتدای شکل گیری عزم خود را بر بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور جزم کرده است. این نشست که مقدمه هفته بزرگداشت نظامی محسوب می شود، نشان گر همین رویکرد اساسی است.


وی اضافه کرد: برای آیین آغاز بزرگداشت نظامی از رییس جمهور مردمی و انقلابی که خود چهره ای فرهنگی اند، برای صدور پیام دعوت کردیم که ایشان نیز همچون همیشه درخواست ما را اجابت کردند.




وزیر ارشاد در پایان سخنان خود پیام حجت الاسلام رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران به آیین بزرگداشت حکیم نظامی را قرائت کرد.




گفتنی است در این آیین با حضور محمدمهدی اسماعیلی، محمود شالویی و نادر قشقایی هنرمند مجسمه ساز، از مجسمه حکیم نظامی رونمایی شد.

محمد طاووسی
 

کد خبر 1156592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha