عبور گلستان از موج ششم کرونا/ تعداد شهرهای قرمز کمتر شد

گلفیروزی با اشاره به کاهش معنادار تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی گلستان از بهبود شرایط نسبی استان از نظر شیوع کرونا خبر داد.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد کاهش شیوع کرونا در استان گلستان هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان نسبت به ماه گذشته حدود ۴۵ درصد کمتر شده و امروز به ۲۸۰ نفر رسیده است.

 

وی اضافه کرد: از این‌ تعداد ۷۲ بیمار در بخش های آی سی یو در مراکز درمانی و بیمارستان های استان تحت مراقبت ویژه قرار دارند و حال ۳۴ نفری که به ونتیلاتور متصل هستند وخیم است.

 

گلفیروزی با اشاره به کاهش تعداد شهرهای قرمز‌ کرونایی گفت: در روزهای اخیر تعداد شهرهای قرمز کمتر شده و در حال حاضر فقط دو شهرستان آزادشهر و آق قلا در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

 

وی افزود: شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، علی ابادکتول، کردکوی، بندر ترکمن، گمیشان، کلاله و گالیکش نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شرایط در شهرستان های رامیان، مینودشت و مراوه تپه هم زرد است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به قرارگیری در ایام‌ پایانی سال و ازدحام در بازار، مردم و اصناف باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا درگیر موج دیگری از این بیماری نشویم.

 

 

کد خبر 1156955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha