همایش دکترین مهدویت با پیام آیت الله جوادی آملی آغاز به کار کرد

هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با پیام آیت الله جوادی آملی صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله جوادی آملی امروز(سه شنبه۲۴اسفند) در پیام تصویری به هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: جریان قیام امام حسین مکتب نورانی است که حدود و بقایش یکسان بود به این معنا که هدف خود را از راه بد نمی‌تواند رفت و هدف خوب خبر از راه مستقیم میسر نمی‌شود.

 

این مرجع معظم تقلید خودسازی را در دست ویژگی‌های منتظران واقعی امام عصر برشمرد و تصریح کرد: چنان باید به دنبال خودسازی باشیم که وقتی به حکومت رسیدیم  اختلاسی نباشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود منتظر بودن را لازمه انسان شدن برشمرد و گفت: برای اداره جهان و تشکیل حکومت اسلامی جهانی باید به حدوثا و بقاً انسان بمانیم.

 

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه چیزی بالاتر از خدمتگزاری در آستان مبارک حضرت، ولی عصر (عج) نیست افزود: خدمت‌گزاری در حکومت علوی از نشانه‌های منتظران ظهور است.

 

حجت الاسلام جعفری دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت هم تبیین علمی و اثرگذاری انتظار در جامعه اسلامی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که صاحبان ۱۶ مقاله برتر به ارائه مقالات خود می‌پردازند و بخشی از مقالات هم به صورت چکیده منتشر خواهد شد.

 

در این همایش همچنین از ۱۸ نفر از مهدی یاوران نمونه در عرصه‌های مختلف تجلیل شد.

 

رونمایی از تعدادی از آثار و کتاب‌های کتاب‌های موسسه آینده روشن با محوریت مهدویت و انتظار از دیگر برنامه‌های این همایش بین‌المللی بود.

 

همچنین دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع حکومت دینی برای سال آینده هم فراخوان شد.

 

خاطرنشان می‌شود در برنامه صبح قرار بود آیت الله اعرافی به ایراد سخنرانی بپردازند که این برنامه لغو شد.

 

هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت امروز بعد از ظهر با سخنرانی آقای حسینی بوشهری به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 1158145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha