دهن کجی به مردم و مسئولان در طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس

علی رغم مخالف مسئولان و نارضایتی مردم از جانمایی زمین در شهرک علوی در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب بندرعباس، با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و سرپرست شركت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد کلنگ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرک به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، پس از اعلام فراخوان ثبت نام نهضت ملی مسکن، تنها شهری که مکان در نظر گرفته شده جهت اجرای این طرح خارج از محدوده شهری و در شهرستان مجاور(بندرخمیر) قرار داشت، بندرعباس بود و از همین رو نیز شهروندان بندرعباسی با یک سردرگمی خاصی مواجه شدند.

 

عده ای به گمان اینکه احتمالا اشتباهی در سامانه صورت گرفته و قطعا در فرصت دیگری از شهروندان این شهر که متقاضی مسکن هستند ثبت نام به عمل خواهد آمد، منتظر گذشت زمان و اعلام فراخوان از سوی متولیان ماندند و برخی نیز با این خوش خیالی که عاقبت پیگیری های مسئولان استان برای اجرای طرح در شهر بندرعباس نتیجه خواهد داد و شامل حال آنان نیز خواهد شد اقدام به نام نویسی کردند.

 

اما گویا متولان این طرح با توجه به تذکرات نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که همگی شهرک علوی را برای اجرای نهضت ملی مسکن برای اهالی بندرعباس مناسب ندانسته اند و همچنین اعتراضات مردمی که طی این مدت به صورت مکرر در رسانه های مختلف منتشر شده است، همچنان اصرار بر اجرای آن دارند و این دهن کجی به مسئولان و مردم است.

 

ای کاش متولیان به ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی با یک بررسی ساده در رسانه های برخط به این مهم پی می برد که قاطبه مردم و مسئولان هرمزگان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک دور افتاده مخالف هستند و به خواست مردم و نظر مسئولان احترام قائل می شدند.

 

در خصوص مکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس تجدید نظر شود

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ادامه واکنش‌های رسانه‌ای به انتخاب نادرست محل اقدام ملی مسکن در این شهر گفته بود که شهرک علوی برای اجرای نهضت ملی مسکن مناسب نیست.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهرک علوی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که حدود 40 تا 50 کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد، اضافه کرده بود که این شهرک سال‌هاست بدون استقبال و استفاده است و هیچ‌کس از آن در روزهای آغازین استقبال نکرد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرده بود که استانداری هرمزگان نیز با اجرای طرح در این شهرک مخالفت دارد و معتقدم هرمزگان استانی ساحلی است و اگر بنا بر احداث شهری جدید است باید جایی در کنار ساحل در نظر گرفته شود تا مردم از زیبایی و منظر دریا بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام عبادی‌زاده همچنین گفته بود که انتظار می رود در خصوص مکان ساخت مسکن طرح ملی نهضت مسکن در بندرعباس تجدید نظر شود تا مشکل مردم و جوانان برطرف شود.

 

اعتقادی به شهرک جدید علوی ندارم

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در آیین کلنگ زنی طرح ۳۲۰ واحدی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به خبرنگار ایرنا گفته بود: اعتقادی به شهر جدید علوی ندارم.

 

طی این مدت اکثر رسانه ها با انتشار گزارش‌هایی به بیان علل انتخاب غیراصولی شهرک علوی برای طرح مسکن ملی برای بندرعباس پرداخته بودند و همچنین خواستار چاره‌اندیشی مسئولان وزارت راه و شهرسازی در قبال عقب ماندن بندرعباس از طرح اقدام ملی مسکن شده بودند‌.

 

 

اما در نهایت روز گذشته بدون حضور مسئولانی از استان هرمزگان، عليرضا جعفري معاون وزير راه و شهرسازي و سرپرست شركت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد با حضور در شهرک علوی، بی اعتنا به نظر مسئولان و نارضایتی مردم، کلنگ احداث منزل مسکونی نهضت ملی مسکن در این شهرک که هم اکنون توسط دهیار اداره می شود، به زمین زده شد.

 

در ابتدای دهه ۷۰ طرحی برای اسکان جمعیت بسیاری از کلان شهرهای کشور توسط شرکت شهرک های جدید وزرات راه و شهرسازی به اجرا در آمد در بندرعباس نیز همزمان این طرح با جانمایی یک زمین هزار هکتاری در غرب بندرعباس اجرایی شد و نام شهرک علوی نهاده شد تا دومین شهر پر جمعیت استان شکل بگیرد.

 

این طرح عملا تا ابتدای دهه ۹۰ پیشرفت چندانی نداشت و مسکوت مانده بود تا اینکه با اجرای طرح جامع در سال ۹۲ قطعه بندی زمین ها و تشویق افراد به خرید اقساطی خانه های در دست احداث تعداد بسیار کمی راغب به خرید خانه در شهرک علوی که حدود پنجاه کیلومتری با بندرعباس فاصله دارد، شدند و جمعیت شهرک به یک دهکده بسیار کوچک رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1158323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha