نباید مشکلی برای تردد زائران کربلا وجود داشته باشد/ مسأله آب و اشتغال را با جدیت پیگیری می‌کنیم

حجت الاسلام رئیسی بر ادامه پیگیری برای رایزنی ها با مقامات عراقی جهت صدور روادید زیارت کربلا خبر داد و گفت: نباید مشکلی برای تردد زائران کربلا وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» ظهر امروز (پنجشنبه ۲۶ اسفند) پس از اقامه نماز در یادمان شلمچه و در واکنش به خواسته زائران راهیان نور و جمعی از مردم آبادان و خرمشهر، در خصوص صدور مجوز زیارت کربلا در نیمه شعبان اظهار کرد: از جانب ما مشکلی وجود ندارد و مسئولان مربوطه را برای رایزنی و گرفتن موافقت از جانب عراقی موظف می کنم.

 

رئیس جمهوری شلمچه را سرزمین نور و مقدس دانست و افزود: کاروان های راهیان نور با حضور در این منطقه فرصت زیارت شهدا و آشنایی با رشادت های فرزندان این مرز و بوم را پیدا می کنند.

 

وی درباره یادمان شهدای شلمچه ابراز کرد: این منطقه یادآور شجاعت، ایثار، بصیرت و غیرت و از خودگذشتگی ها برای دفاع از ولایت، وطن و مردم مظلوم است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه آنچه که به کشور ما قدرت می دهد شهدا، مردم ولایتمدار، ولی فقیه با بصیرت و نیروهای مقتدر نظامی است اضافه کرد: مردم خوزستان حقیقتا دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و ما همه مدیون مردم خوزستان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه شکستن حصر آبادان، آزادمردان خرمشهر و ایستادن دلاور مردان و زنان این مرز و بوم مقابل دشمنان و دفاع از وطن و ارزش‌های دینی مثال زدنی است تاکید کرد: پیام شهدا در تمام منطقه طنین انداز شده و این پیام دین مداری، ولایتمداری و خدمت مخلصانه به مردم، توجه به ارزش‌های اسلامی، حفظ ارزش‌های الهی و پایداری از دستاوردهاست.

 

رئیس‌جمهور استقلال، آزادی، دفاع از نظام و ایستادگی در مقابل ظلم، مقاومت در راه هدف، خسته نشدن و سست نشدن در راه را از دیگر پیام های شهدا دانست و اذعان کرد: امروز ایجاد اشتغال، تولید و چرخیدن چرخ های اقتصادی و مقابله با فقر، تبعیض، بی عدالتی و فساد بوده و همه خواست شهدا، رهبری و دولتمردان است.

 

وی با بیان اینکه بودن در کنار شهدا و سنگرهای رزمندگان بهترین حال و هوا را دارد عنوان کرد: جریان شهید و شهادت امتداد کربلا است و کسی که پیوند با ثارالله پیدا کند او هم ثارالله و حسینی می شود.

 

آیت‌الله رئیسی در خصوص جهاد تبیین ابراز کرد: امروز موظف شدیم به جهاد با تبیین تا راه مظلومان و راه شهدا را معرفی کرده و به آنچه شهدا از ما خواستند عمل کنیم.

 

وی خانواده شهدا، رزمندگان و نیروهای نظامی را از سرمایه کشور و منابع خدادادی را از ذخایر و ثروت های کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که در این سه سفر به خوزستان دنبال می کنیم مسئله گرفتاری های مردم در موضوع آب و اشتغال است.

 

رئیس‌جمهوری در خصوص باز شدن مرزها برای زیارت کربلا یاد آور شد: به مرزبانی، استاندار خوزستان و سپاه گفته شد که موضوع ویزا را با همت بیشتری دنبال کنند تا مشکلی از سمت ایران وجود نداشته باشد.

 

رئیس دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز در سفری یک روزه به منظور بازدید از چند طرح خدماتی، عمرانی، صنعتی و درمانی از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

 

کد خبر 1158869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha