طرح «مسجد محوری» در شیراز رسما افتتاح شد

طرح احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد موسوم به طرح «مسجد محوری» رسما افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نخستین جلسه شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز (پنج شنبه 26 اسفند) با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، شهردار شیراز، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز این سازمان برگزار شد.

در این جلسه طرح احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد موسوم به طرح «مسجد محوری» رسما افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

آیت الله «لطف الله دژکام» در این نشست گفت: شهرداری شیراز همواره در در امور مذهبی و فرهنگی به ایفای نقش پرداخته و این نقش آفرینی باید به رسمیت شناخته شود و این نقش را نزد سایر سازمان ها و مجامع تعریف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: فرهنگسراها در طرح «مسجد محوری» می توانند به فضای جانبی مساجد تبدیل شوند اما محوریت تمام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باید با مساجد باشد.

«محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس نیز گفت: طرح «مسجد محوری» چشمه گوارایی است که می تونند بخش بزرگی از جامعه را سیراب کند و باید پیش از اجرای طرح شاخص هایی برای آن تعیین شود.

«سید احسان اصنافی»، شهردار شیراز نیز گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد مساجد محور اصلی ارائه خدمات فرهنگی شوند اما محقق نشد و اکنون خوشبختانه آغاز به کار رسمی آن را شاهد هستیم.

«مهدی طاهری»، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مساجد دارای پیشینه غنی در ایجاد پیوستگی اجتماعی هستند و برای اجرای این طرح بزرگ به انسجام ساختاری تمام دستگاه‌ های اجرایی نیاز داریم.

«روح الله نجابت»، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تصویری زنده با اعضای جلسه گفت: برای اجرای امور فرهنگی، مهندسی فرهنگی و ایجاد نقشه راه به عنوان مهمترین ابزار باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

«مصطفی مشفقیان»، مدیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در جلسه اعلام کرد: طرح «مسجد محوری» برای نخستین بار در شیراز اجرا می شود و هدف اصلی آن ایجاد تعامل و همدلی بیشتر میان اهالی و مساجد محلات شیراز است.

کد خبر 1158936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha