آماده‌باش ۱۰ هزار نفر یگان حفاظت منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از آماده‌باش بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای یگان حفاظت و کارکنان منابع طبیعی در اقصا نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در ایام تعطیلات نوروزی، تمام نیروهای حفاظتی این سازمان و همچنین یگان‌های حفاظت در استان‌ها و شهرستان‌ها آماده‌باش کامل هستند و در عرصه حضور دارند.

وی اظهارداشت: این تعداد نیرو در قالب یک هزار و ۲۵۰ واحد گشت خودرویی، یک هزار و ۵۰۰ واحد گشت موتورسوار، استقرار در ۷۰۰ پاسگاه منابع طبیعی و ۸۰ پاسگاه ایست و بازرسی و محمولات جنگلی، مسوولیت تامین امنیت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین از دستگیری حفاران غیرمجاز در جنگل‌های بهشهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط ستاد کل و فرمانده یگان مازندران، این افراد سودجو که درختان را قطع کرده و با لودر و بیل مکانیکی در حال حفاری بودند، توسط یگان حفاظت شهرستان بهشهر دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: گزارش‌هایی در ۴۸ ساعت گذشته داشتیم که برخی افراد سودجو قصد حفاری در جنگل‌های بهشهر مازندران را دارند که با پیگیری‌های انجام شده توسط ستاد کل و فرمانده یگان مازندران، این افراد سودجو که درختان را قطع کرده و با لودر و بیل مکانیکی در حال حفاری بودند، پیش از رسیدن به خواسته خود، توسط یگان حفاظت شهرستان بهشهر دستگیر شدند که در حال حاضر ابراز و ماشین‌آلات آنها توقیف شده است.

اکبری با بیان اینکه این حفاری غیرمجاز ناکام ماند، افزود: پرونده قضایی این افراد پس از تکمیل، برای بررسی و اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این تخلف سازمان یافته است و افراد دیگری هم در آن دخالت دارند، بنابراین به دنبال افراد مرتبط با این پرونده هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که در ایام تعطیلات نوروزی آماری از حریق گزارش نشده است، عنوان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در سال ۱۴۰۰ از جهت تعداد ۴۶ درصد و از نظر مساحت ۴۷ درصد کاهش حریق داشته‌ایم.

وی افزود: در سال جدید یک هزار و ۱۰۰ بلوک از عرصه‌های منابع طبیعی توسط ۱۰ هزار نیرو دیده‌بانی خواهد شد و گشت و مراقبت در منابع طبیعی لحاظ شده است، همچنین ۴۵ هزار نفر داوطلب آموزش دیده برای محافظت از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی به گشت و مراقبت مشغول خواهند بود.

اکبری تاکید کرد: پس از تعطیلات نوروزی ۱۳۰ دستگاه موتور سیکلت خریداری شده نیز در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد. همچنین، ۱۰ فروند بالگرد در استان‌های ناحیه البرز و زاگرس آماده‌باش هستند تا در صورت حریق به کانون‌ها اعزام شوند.

کد خبر 1160169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha