تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ابلاغ پیام‌ها و رسالت‌های شهدا

خادم با بیان اینکه رویکرد قرارگاه بین‌الملل راهیان نور کشور، امتداد دیپلماسی کشورمان با سایر کشورها و ملت‌هاست از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای نشر معارف دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ معز خادم، فرمانده قرارگاه بین‌الملل راهیان نور کشور در ویژه‌برنامه «راویان نور» رادیو با اشاره به اینکه راهیان نور فعالیت بزرگ ملی و گسترده فرهنگی است که طی دهه‌های اخیر در کشور انجام می‌شود و خدمات و برکات زیادی دارد، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری راهیان نور یک فناوری نرم است که مبدع آن جمهوری اسلامی بوده و از ابتکارات بومی و ملی محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فضای درونی راهیان نور یک فضای توأم با گردشگری، گفتگو و تاریخ محور و موتور مولد عناصر اصلی فرهنگی است، گفت: راهیان نور ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای هم دارد که اکثر مخاطبان و جامع بازدیدکنندگان از سرزمین راهیان نور متعلق به جوانان و نوجوانان است. در دوران جدید که با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های جدید ارتباطی، اشکال مختلف ارتباطی بین کشورها توسعه‌یافته جای این رابطه بین فرهنگی در قلمروی ملت‌های مختلف خیلی خالی بود.

 

خادم با بیان اینکه رویکرد قرارگاه بین‌الملل راهیان نور کشور، امتداد دیپلماسی کشورمان با سایر کشورها و ملت‌هاست، گفت: روابط بین دولت‌ها همیشه متعارف بوده و هست اما الان ملت‌ها با هم در ارتباط‌اند و با هم گفتگو می‌کنند لذا قرارگاه راهیان نور مأموریت دارد با استفاده از این نرم‌افزار ابتکاری جمهوری اسلامی رابطه بین ملت‌ها را برقرار کند و معارف غنی اندیشه اسلامی و مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از زبان ملت‌ها به خود ملت‌ها منعکس کند.

 

فرمانده قرارگاه بین‌الملل راهیان نور کشور با اشاره به اینکه در اردوهای راهیان نور که بخشی از جهاد تبیین و جهاد روایتگری است از ملت‌های مختلف دعوت می‌شود با حقایق و معارف انقلاب اسلامی دفاع مقدس در سرزمین‌های نور آشنا شوند،‌ گفت:‌ قرارگاه بین‌الملل راهیان نور کشور موظف به برقراری رابطه بین ملت‌ها از طریق خود مردم و جوانان در سرزمین‌های راهیان نور است. این قرارگاه از سال 1397 با فرمایش رهبری در خصوص حرکت به سمت نهضت ترجمه معارف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شکل جدی خودش را پیدا کرد.

 

خادم با تصریح این موضوع که در حال حاضر این قرارگاه کمیته‌های تخصصی ده‌گانه‌ای را تشکیل داده که هرکدام در ابلاغ پیام‌ها و رسالت‌های شهدا وظایف اختصاصی خودشان را دارند، گفت: یکی از کمیته‌های تخصصی این قرارگاه، کمیته نهضت ترجمه متشکل از ناشران و نویسندگان و علاقه‌مندان این عرصه در نشر معارف و ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس است و علاقه‌مندان نیز می‌توانند معارف قابل استخراج از گنجینة دفاع مقدس را به‌صورت موضوعات موردمطالعه پیشنهاد دهند.

 

 

کد خبر 1160171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha