در تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی تحرک لازم‌ وجود ندارد

خاندوزی به عدم تحرک لازم در جریان تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریل سراسری اشاره کرد و خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی و بخش خصوصی بهره مند از این زیرساخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه، ۶ فروردین) در بازدید از منطقه آزاد انزلی با انتقاد از روند اجرای طرح ملی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپن اظهار داشت: برای تصویب، طرح توسعه این منطقه در هیأت وزیران را پیگیری خواهد کرد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی به عدم تحرک لازم در جریان تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریل سراسری اشاره کرد و خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی و بخش خصوصی بهره مند از این زیرساخت شد.

 

وی تصریح کرد: صرف انجام کار در محدوده منطقه آزاد در تضاد با پیگیری همه جانبه برای سرعت بخشیدن به فرایند همکاری از سوی نهادهای مسئول اجرای این طرح ملی نیست، زیرا تا زمانی که طرح مزبور قابلیت بهره برداری از سوی فعالین اقتصادی و مردم را نداشته باشد، موضوع قابل قبول نیست.


خاندوزی به رویکرد جهادی دولت سیزدهم و به ویژه شخص رییس جمهور در افزایش حجم و میزان پیگیری ازسوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد اشاره و تصریح کرد: در مسیر پیگیری امور مربوط به سرعت بخشیدن این طرح ملی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه همراهی لازم را خواهیم داشت.


وی افزود: با مدل هایی همچون تشکیل کنسرسیومی از بخش خصوصی و دولتی و پیگیری مضاعف می توان عقب ماندگی این طرح ملی را برطرف کرد .


«علی اوسط اکبری مقدم» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در خصوص ویژگی ها، مزایا و عملکرد سازمان در خصوص طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری، توانمندی های دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین، مهمترین مشکلات فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران، آزاد سازی حریم ساحل و خدشه دار شدن حریم فنس کشی گمرکی، کاهش محدوده منطقه و لزوم افزایش محدوده آن به منظور ارائه به طرح های سرمایه گذاری داخلی و خارجی و مشکلات ناشی از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده و مسائل مترتب بر احداث سومین شهرک صنعتی منطقه از قبل تقسیمات کشوری اشاره کرد. 

 

کد خبر 1160566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha