صله رحم زمینه ساز آرامش روانی و افزایش محبت در خانواده هاست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اهتمام نسبت به سنت حسنه صله رحم، زمینه ساز آرامش روانی و افزایش محبت در خانواده هاست.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به تأکید بسیار آموزه های اسلامی مبنی بر بجا آوردن سنت حسنه صله رحم اظهار داشت: ایام تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای صله رحم و رفت و آمدهای خویشاوندی است که البته خوشبختانه بسیاری از خانواده های ایرانی به این قضیه واقف هستند و آن را انجام می دهند.

 

وی افزود: آن چه مهم است این که سنت های خوب نوروزی مثل همین بحث صله رحم را احیا کنیم و البته در دید و بازدیدهای نوروزی مراقب باشیم که گرفتار سنت های غلطی چون اسراف و تجمل گرایی و چشم و هم چشمی نشویم.

 

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در حدیثی نورانی از رسول الله(ص) داریم که صله رحم از آن چیزهایی است که ثواب آن زودتر به انسان می رسد.

 

وی بیان داشت: از جمله برکات و دستاوردهای صله رحم و دیدن دوستان و اقوام این است که انسان به آرامش روانی می رسد و از سویی دیگر زمینه برای تحکیم ارتباطات اجتماعی و تصمیم گیری های مهم و همگانی فراهم می شود.

 

اسلامی اضافه کرد: صله رحم علاوه بر آن که باعث گشودگی فضای خانواده و تحکیم روابط به لحاظ روانی و عاطفی می شود، در رفع کدورت ها و اختلافات نیز بسیار موثر است و از این حیث باید خانواده ها و رسانه های جمعی نسبت به این قضیه اهتمام و اصرار لازم را داشته باشند.


 

کد خبر 1160826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha