۱۰ فروردین ماه آخرین مهلت ارسال مقالات تمام متن به نهاد کتابخانه ها

با اعلام دبیرخانه بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، علاقه مندان به مشارکت در همایش تنها تا ۱۰ فروردین ماه فرصت دارند مقالات تمام متن خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرخانه همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات تمام متن به همایش ۱۰ فروردین ماه است و کتابداران، پژوهشگران، اساتید و ایده‌پردازان و شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند تنها 3 روز فرصت دارند برای بهره‌مندی از امتیازات علمی همایش، مقالات خود را ارسال کنند و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی از آبان ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با هفته کتاب آغاز شد و در فراخوان این رویداد، مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ بهمن‌ماه اعلام شده بود که با توجه به درخواست پژوهشگران و تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ تمدید شد.

همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» به همت انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و انجمن جامعه‌شناسی ایران و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی شهر شیراز به دو زبان فارسی و انگلیسی در حال اجرا است.

این همایش در دو موضوع «طراحی خدمات برای کتابخانه‌های عمومی» و «توسعه خدمات برای کتابخانه‌های عمومی» اجرا شده است که در بخش «طراحی خدمات برای کتابخانه‌های عمومی»  محورهایی با عنوان «آموزش طراحی خدمات»، «جنبه‌های حقوقی و مدیریتی خدمات»، «خدمات ویژه گروه‌های خاص»، «طراحی خدمات فرانهادی» و «نوآوری در طراحی خدمات اجتماعی» و در بخش توسعه خدمات برای کتابخانه‌های عمومی نیز موضوعاتی چون «تبلیغات و بازیابی برای خدمات»، «جایگاه و کارکرد ارزش‌های اخلاقی در ارائه خدمات»، «حاکمیت‌ها و سیاستگذاری خدمات»، «کتابداران و توسعه خدمات»، «توسعه خدمات با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین» و «نقش و جایگاه فعالیت‌های داوطلبانه در توسعه خدمات» در نظر گرفته شده است. همچنین دو رویداد جنبی «خدمات برون کتابخانه ای» و «مسابقه ملی طراحی خدمت» نیز در کنار این همایش برگزار شده است.

تاکنون هشت وبینار تخصصی به عنوان پیش نشست های همایش با موضوعاتی همچون «اصول طراحی خدمت در کتابخانه‌های عمومی: توجه به نیاز و رضایت مشتری»، «رویکرد سیاستگذاران به توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی»، «پیوند زیربنایی خدمات‌رسانی کتابخانه‌های عمومی با صلح و حقوق بشر»، «خدمات بازاریابی در کتابخانه های عمومی»، «طراحی خدمات فرانهادی»، نقش فعالیت‌های داوطلبانه در توسعه خدمات کتابخانه های عمومی پاکستان»، «امکانات الهام بخش در کتابخانه‌ عمومی کوینزلند استرالیا»  و «کتابخانه ها در خدمت نسل ها؛ کتابداری در صربستان در دوران همه گیری کووید ۱۹»  با حضور استادان ملی و بین‌المللی برگزار شده‌است.

هدف اصلی همایش، ایجاد بستری مشترک برای مشارکت پژوهشگران، دانشگاهیان، مدیران، ارائه‌دهندگان خدمات اطلاعاتی، کتابداران و سیاستگذاران جهت اشتراک‌گذاری تجارب، ایده‌های نوآورانه و یافته‌های پژوهشی خصوصاً در زمینه طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی است.

گفتنی است تمامی مقالات «همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی: الگوها، تجربه‌ها و ایده‌ها» در پایگاه استنادی ISC ، پایگاه استنادی سیویلیکا (CIVILICA) و کنسرسیوم محتوای ملی، نمایه خواهد شد. شرکت‌کنندگان می‌توانند با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله همایش با دریافت گواهی همایش استفاده نمایند.

مقالات فارسی منتخب، در نشریه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی و مقالات منتخب انگلیسی در نشریه بین‌المللی علوم و مدیریت اطلاعات نمایه اسکوپوس منتشر خواهد شد.

پژوهشگران می توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی hamayesh.ipla.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1160874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha