هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راه رهبری است

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت عملیاتی شدن شعار سال تاکید کرد و گفت: هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راهی است که رهبری فرمودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای اداری زنجان با بیان اینکه باید سپاسگزار خداوند باشیم که فرصت دیگری به ما داد تا سال جدید و ماه مبارک رمضان را درک کنیم، خاطرنشان کرد: به گفته پیامبر(ص) همه در این میهمانی خداوند دعوت هستند و صاحبخانه هم که کریم است و می‌بخشد اما میهمانی، آدابی دارد که اگر این آداب را به درستی رعایت کنیم خداوند نیز از خزانه‌اش ما را می‌بخشد.

 


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال در اول فروردین، خطوط کلی رئوس سیاست‌های کلان اداری، داخلی و خارجی را بیان می‌کنند، گفت: هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راهی است که فرمودند.

 

 

وی افزود: شایسته است تمام مدیران در عرض یک ماه، برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت خود برای تحقق شعار سال در مجموعه خود را اعلام کنند.

 

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: عملکرد رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه تا امروز خوب، مناسب و عالی بوده و حرکت خوبی شروع شده که در پایان سال باید گزارش گام‌های بلندی که برداشته شده به رهبر انقلاب گزارش داده شود.

 

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: به هر کدام از این عبارت‌ها نگاه جداگانه شده و در عین حال به همدیگر مرتبط هستند.

 


محسن افشارچی با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند که پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود.

 


وی با بیان اینکه تولید با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، اظهار داشت: دانش‌بنیان بودن یعنی اینکه میزان انرژی که برای تولید می‌گذاریم، کمتر از قبل باشد و با نوآوری به ارزش افزوده بیشتر برسیم لذا رهبر انقلاب نیز تاکید بر تولید داشتند که تولید دانش‌بنیان را مورد توجه قرار دهیم.

 


افشارچی با بیان اینکه حمایت لازم در جمهوری اسلامی از حوزه دانش‌بنیان شکل گرفته است، اظهار کرد: استان زنجان در حمایت از دانش‌بنیان خیلی جلو نیست که باید یک مرحله به جلوتر حرکت کنیم که این امر امسال تکمیل می‌شود.

 


این مسئول با بیان اینکه حرکت دانش‌بنیان باید روی پروژه‌های مشخص پیش برود، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به برخی پروژه‌ها نگاه خاصی خواهیم داشت و به شدت نسبت به بهره‌وری در دستگاه‌ها حساس هستیم.

 


مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه میانگین پرداخت ماهانه کمک‌های خیرین به مهرانه در سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که در سطح کشور بی‌نظیر است، اظهار داشت: 99 درصد کمک‌های مهرانه توسط مردم مومن و متدین استان زنجان بوده است.

 


وثوق با بیان اینکه چرخ مهرانه توسط 1290 خیّر می‌چرخد که فقط 90 نفر از آن‌ها حقوق‌بگیر هستند که در نوع خود بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار پرونده تاکنون در انجمن مهرانه تشکیل شده و همه نیازهایی که بیمار در حوزه سرطان داشته را مردم زنجان با سخاوتمندی خود تامین کرده‌اند و استان زنجان به فرمایش رهبر انقلاب رسیده که فرمودند باید به جایی برسیم که بیمار، غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.

 

کد خبر 1162376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha