اساس جهاد تبیین ایجاد امیدآفرینی در جامعه است

مظاهری گفت: اساس جهاد تبیین ایجاد امیدآفرینی است؛ یعنی با جهاد تبیین نهال امید در دل و جان مردم رشد پیدا می‌کند و در سایه عمل و مدیریت انقلابی و جهادی گره‌ های ذهنی مردم و مشکلاتشان مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» در سلسله گفتگو های حوزه اندیشه در جهاد تبیین که به همت کانون گفتمان سازی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: اساس جهاد تبیین ایجاد امیدآفرینی است؛ یعنی با جهاد تبیین نهال امید در دل و جان مردم رشد پیدا می‌کند و در سایه عمل و مدیریت انقلابی و جهادی گره‌ های ذهنی مردم و مشکلاتشان مرتفع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به یقین جهاد تبیین باید بر اساس گفتمان باشد نه یک ابلاغ یک طرفه، نمی‌توانیم صرفا زبان باشیم و در واقع گوش نباشیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در عصر رسانه‌ های تعاملی باید گفتگو کرد و باز این گفتگو با چانه زنی هم متفاوت است، گفتگو باید مبتنی بر تفاهم و اقناع باشد و در این راستا مسئولان و حاکمیت می‌بایست که زبان مردم و به ویژه زبان جوانانی که پر از دغدغه و گره ‌های ذهنی هستند را بفهمند.

 

مظاهری اظهار داشت: در بحث گفتمان باید از خودمان شروع کنیم و هر کدام از ما به نسبت مسئولیتی که داریم چه به لحاظ فردی و چه به لحاظ اجتماعی و جایگاهی که داریم؛ در بحث جهاد تبیین بر اساس گفتمان اقدام کنیم، آن هم با ابزارهای مختلفی همچون میزگرد، نشست ‌های چهره به چهره، استفاده از ابراز هنر و در واقع گفتگو های تعاملی و بر مبنای تفاهم باید صورت بگیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به نمونه‌های موفق جهاد تبیین اشاره کرده و افزود: از جمله نمونه ‌های موفق در جهاد تبیین می‌شود بحث گفتمان مقاومت در هشت سال دفاع مقدس را نام برد.

 

این مقام فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گفتمان مقاومت در جنگ با تکفیری ‌ها، همچنین یکی از نمومنه های موفق که به رشته تحریر درآمده، کتاب «صعود چهل ساله» است که درواقع با یک نگاه و در مقیاس جهانی پیشرفت ‌های این چهل و سه ساله را در مقایسه با سایر کشورهایی که شاید طول عمر به هر حال کشورشان و نظامشان خیلی بیشتر هم بوده، مقایسه کرده که به نظر می‌رسد یکی از نمونه‌ های موفق جهاد تبیین در قالب کتاب هست.

 

وی با تصریح بر رابطه امید آفرینی با جهاد تبیین افزود: اساس جهاد تبیین ایجاد امیدآفرینی است؛ یعنی با جهاد تبیین است که در واقع نهال امید در دل و جان مردم رشد پیدا می‌کند و در سایه عمل و مدیریت انقلابی و جهادی است که گره ‌های ذهنی مردم و مشکلاتشان می‌تواند مرتفع شود.

 

مظاهری افزود: در این بین طبیعتا اگر روایت فتوحات فرهنگی اجتماعی و باز در ابعاد مختلف گسترده‌ خودش را ما نتوانیم به خوبی به تصویر بکشیم، بخش مهمی از این جنگ را به رسمیت نشناخته‌ایم، بنابراین نسبت روایت فتوحات و امید آفرینی با جهاد تبیین، نسبت مستقیم دارد.

 

وی افزود: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین استفاده کرده و در این راستا نقش آفرینی موثری را در جامعه از طریق کانون های مساجد برعهده داشته باشیم.

 

کد خبر 1162522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha