برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در ۱۳ نقطه شهر

حسین‌زاده گفت: پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت بعد از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، امسال در ۱۳ نقطه شهر مشهد که اکثر آن نقاط بوستان‌‌های پرازدحام هستند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین‌زاده» امروز سه شنبه (16 فروردین) در نشست خبری تشریح برنامه‌های پانزدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در این استان اظهار داشت: پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت بعد از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

رئیس نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت امسال با توجه به واکسیناسیون انجام شده و روند نزولی کرونا شرایط برگزاری آن در استان فراهم شده است؛ افزود: قرآن کتاب زندگی انسان‌ها است، شاید اصلی‌ترین کار متولیان حوزه قرآن این است که قرآن را از وجهه رسمی که در مراسمات رسمی و آیین‌ها از آن استفاده می‌شود که البته خوب است، وارد حوزه سبک زندگی مردم شود.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در جامعه به دلیل عدم ورود قرآن و معارف به سبک زندگی خانواده‌ها است، در خانواده باید روابط عاطفی پدر و مادر و فرزندان براساس آنچه در قرآن است، صورت گیرد.


حسین‌زاده حاطرنشان کرد: با توجه به موارد مطرح شده امسال در پانزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه دو شاخصه اصلی را مورد توجه قرار داده‌ایم، ابتدا از فعالان قرآنی مردمی دعوت کرده‌ایم که برگزار کننده باشند و ما و دیگر دستگاه‌ها بسترساز، زمینه‌ساز و پشتیبان باشیم، به عبارتی برگزاری نمایشگاه برعهده موسسات و فعالین قرآنی گذاشته‌ایم.


وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت بعد از دو سال وقفه به دلیل تعطیلی موسسات قرآنی همراه با مشکلاتی بوده است، تصریح کرد: شیوع کرونا ضربات سختی را به بخش فرهنگی و از جمله موسسات قرآنی وارد کرد، در این دو سال موسسات تعطیل و یا برنامه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی آنها محدود شده و این موجب تضعیف این موسسات شد، لذا باید موسسات قرآنی خود را برای حضور در این نمایشگاه و همچنین ارائه محصولات به روز کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شاخصه دوم نمایشگاه قرآن و عترت را  خارج شدن از تمرکز در یک منطقه عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به جای یک ‌نمایشگاه متمرکز در یک‌ نقطه شهر، در ۱۳ منطقه شهر مشهد به صورت غیرمتمرکز و یک نمایشگاه در حرم مطهر برگزار می‌شود؛ همچنین در ۱۵ شهرستان استان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص علت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به صورت غیر متمرکز در 13 نقطه شهر مشهد بیان کرد: با توجه به وسعت زیاد شهر مشهد و بازه زمانی محدود نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه در یک نقطه از شهر موجب محرومیت عده‌ای به دلیل بعد مسافت از نمایشگاه می‌شد ولی با شکستن نمایشگاه در ۱۳ نقطه مشهد هزینه و زمان رفت و آمد برای علاقه‌مندان به قرآن و عترت به حداقل خواهد رسید.


حسین‌زاده با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا هر نمایشگاه گلچینی از نمایشگاه بزرگ باشد؛ گفت: شعار ما در برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت این بود که به جای اینکه مردم به دیدن نمایشگاه بروند ما نمایشگاه را به دیدن مردم ببریم، لذا تلاش کردیم نقاطی برای نمایشگاه انتخاب کنیم که مردم در ایام افطار بیشترین حضور را دارند از این رو نقاط انتخاب شده بیشتر بوستان‌های شلوع شهر است.

 

وی در خصوص علت برپایی نمایشگاه در بوستان‌های شلوغ مشهد؛ ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل کرونا اکثر خانواده‌ها در بوستان‌ها افطاری خود را صرف و بوستان‌های ما در شب‌های ماه رمضان شلوغ و پرازدحام بوده است تصمیم گرفتیم تا نمایشگاه‌های قرآن را در بوستان‌ها برگزار کنیم تا در معرض بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد. همچنین چندین سال است برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در ماه رمضان در بوستان‌ها برگزار می‌شود و مردم محلی حضور پیدا می‌کنند لذا هم‌افزایی بین این برنامه‌ها و این‌ نمایشگاه موجب افزون شدن بهره مردم از فرصت نمایشگاه می‌شود.

 

رئیس نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در پایان گفت: ۱۳ نمایشگاه غیر متمرکز قرآن و عترت از ۸ الی ۱۷ رمضان یعنی از ۲۱ تا ۳۰ فروردین از ساعت ۱۸ و ۳۰ الی ۲۲ و ۳۰ در ۱۳منطقه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 1162958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha