هرمزگان نیازمند ارائه الگوی کشت جدید است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که هرمزگان نیازمند ارائه الگوی کشت جدید است، گفت: برخی از مردم از تغییر الگوی رایج خود در کشت، ترس دارند و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد عبادی‌زاده » در دیدار با مدیران و معاونین دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه استان هرمزگان در حوزه هماهنگی بین دستگاهی دل نگرانی وجود دارد. وزارت جهاد کشاورزی ادارات زیادی را زیر مجموعه خود دارد که برای تحقق اهداف نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق است.

 

وی، با ذکر این نکته که گشودن قفل‌های بسته در نهادها و ادارات باید در دستور کار باشد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم در جاهایی که نیازمند هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد، کارگروهی متشکل از تمام دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود تا هم افزایی دستگاه‌ها بیشتر شود و پیش روی هم موانع قرار ندهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، صادرات را پشتوانه تولید محصولات کشاورزی دانست و ابراز کرد: محصول تولیدی باید پاسخگوی بازار داخل کشور شود اما در عین حال، بازگشایی دریچه‌های صادراتی محصول باعث تقویت اقتصادی کشاورزی خواهد شد. به همین جهت باید هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که باید به ظرفیت تعاونی‌ها توجه بیشتری شود، بیان کرد: برخلاف مکاتب اقتصادی غربی و شرقی که اهمیتی برای بخش دولتی یا بخش خصوصی قائل نیستند، بخش دولتی و بخش خصوصی در اقتصاد اسلامی مورد تاکید است.

 

وی، تعاونی‌ها را ظرفیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا تمام تعاونی‌ها به خصوص در حوزه تولید، ساماندهی شوند تا سرمایه‌ها وارد چرخه تولید و ایجاد اشتغال شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه نباید تنها منتظر سرمایه‌گذاران عظیم باشیم، تصریح کرد: با همین سرمایه‌های خرد مردم می‌توان اتفاقات بزرگی را رقم زد و سود حاصل از فعالیت‌ها نیز عاید تعاونی‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید وارد یک چشم انداز و نگاه نو شود، اظهار کرد: اتصال مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی با سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و از طرفی استفاده از این دستاوردها در حوزه ماموریتی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند اثربخش و مفید باشد.

 

وی، با بیان اینکه مردم از سازمان جهاد کشاورزی انتظار حل مشکلات خود را دارند، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نباید در قامت توزیع؛ که فعالیت تصدی‌گری است قرار گیرد چراکه جهاد کشاورزی جایگاهی فرای ایجاد شبکه توزیع کود و ... دارد و باید بیشتر به حل مشکلات و چالش‌های کلان کشاورزان و بخش کشاورزی استان ورود کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که هرمزگان ظرفیت ارائه الگوهای جدید کشاورزی را دارد، ابراز کرد: مردم از تغییر الگوی رایج خود در کشت، ترس دارند و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تغییر الگوی کشت را یکی از دغدغه‌های جدی خود دانست و بیان کرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد و امیدوارم برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای تحقق این امر تدوین و پیگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1163194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha