خدمت‌رسانی نزدیک به ۳ هزار ازنجاتگران هلال‌احمر آذربایجان غربی به مسافران نوروزی

جعفرزاده گفت: نزدیک به ۳ هزار ازنجاتگران هلال‌احمر آذربایجان غربی به مسافران نوروزی در قالب ۴۵ تیم عملیاتی هلال احمر استان خدمت رسانی کردند.

«امیر جعفرزاده»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: ۴۵ تیم عملیاتی هلال احمر استان از (۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ )در قالب طرح ملي امداد و نجات نوروزی به ۱۰۷۸ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به ماموریت‌های انجام شده در طرح نوروزی بیان کرد: از(۲۵ اسفند تا پایان ۱۵ فروردین)  ٫ ۲۹۰۰ نفر -روز از امدادگران و نجاتگران تخصصی و حرفه‌ای در ۱۰۵ حادثه خدمات امدادی ارائه کرده اند.

وی با اعلام اینکه  ۱۴۳ مورد درتماس باشماره ۱۱۲ندای امداداعلام حادثه نمودندافزود: نجاتگران استان آذربایجان غربی دراین طرح به ۲۴ مصدوم خدمات امدادی سرپایی ، ۴۷ نفر را به مراکز درمانی انتقال  و ۱۴ در راه مانده را نیز اسکان اضطراری داده‌اند.

 جعفرزاده با اشاره به تجهیزات بکارگیری شده در طول این مدت اظهار کرد: در این عملیات ها ۲۶ دستگاه آمبولانس ، ۱۳ دستگاه خودروی نجات، ۱۷ دستگاه خودروی سواری بکار گرفته شده است.

وی با اعلام فعالیت ۴۵ پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی گفت: ۲۵ پایگاه ثابت و موقت درمحورهای مواصلاتی و۲۰ مرکز کشیک امدادی  این استان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی مستقر شده بود که در طول این مدت بیشترین حوادث در مسیر های ارومیه، سلماس، نقده، تکاب و ماکو به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این استان اعلام شده بود.

جعفرزاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی نجاتگران و امدادگران هلال احمر این استان در ۲۰ روز گذشته تصریح کرد: ازاکیپهای امدادي(همکاران، امدادگران و نجاتگران داوطلب ) هلال‌احمر آذربایجان غربی که با خدمت به هموطنان و حضور در پایگاه‌های نوروزی  آرامش خاطر و امنیت مسافران محترم رافراهم‌ نموده‌اند سپاسگذارم و از صمیم قلب از همکاری بی منت و مخلصانه این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم  وسلامتی و سربلندی  ایشان  را از درگاه خداوندمتعال خواستارم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتاری در سوانح و حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ (ندای ملی امدادونجات) برای دریافت خدمات در هر ساعت از شبانه روز تماس حاصل کنند.

کد خبر 1163540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha